Automatizáció blog

A piros jelzőlámpától a robotokig: az OMRON az innováció 90. évfordulóját ünnepli
2023. június 6. Ebben az évben, az Alapítók Napján az OMRON visszatekintett a technológiai határok feszegetésével töltött 90 évére, majd előretekintett az automatizálási innováció jövője felé, amelyet a fenntarthatóság, a digitalizáció és az ember-gép együttműködés jellemez.Ünnepeljük együtt május 10-ét Május 10. minden évben valószínűleg a legfontosabb nap az OMRON naptárában. Ezen a napon világszerte 30 000 OMRON-alkalmazott ünnepli a vállalat alapítójának, Kazuma Tateishinek az életét és örökségét. Ezt úgy teszik, hogy újra elkötelezik magukat Tateishi elképzelése mellett, miszerint a technológiát egy jobb világ megteremtésére kell használni, és hogy hozzájárulnak egy jobb társadalomhoz – gyakran úgy, hogy önkéntes és jótékonysági projektekben vesznek részt saját közösségükben. Az innováció mérföldkövei Az OMRON innovációja 1933-ban kezdődött a röntgenfotózáshoz kifejlesztett nagy pontosságú időzítővel. Ez jelentette a vállalat első hozzájárulását a társadalmi igények kielégítéséhez. 1960-ban az OMRON bemutatta a világ első érintkezőmentes közelítéskapcsolóját, amely forradalmasította a fejlett tömeggyártási képességeket. Azóta az OMRON továbbra is úttörő technológiákat vezet be, beleértve a világ első teljesen automatikus jelzőlámpáját, az első teljesen automatizált vasútállomási rendszert, a hordható vérnyomásszabályozót, az ultra nagysebességű fuzzy logikai vezérlőt és az automatikus ráksejt-diagnosztikai berendezéseket.
Vásárlás vagy lízing? Tudnivalók egy új kollaboratív robot finanszírozásáról
2023. április 26. Gondolatébresztő a KKV-k számára az automatizálási projektek finanszírozásával kapcsolatbanA szakképzett munkaerő hiánya, valamint a digitalizálási, fenntarthatósági és energiatakarékossági törekvések számos vállalatnál felgyorsítják az automatizálási projekteket. Miután azonosították az automatizálható manuális folyamatokat, a kérdés általában a következő: És mennyibe kerül mindez?Érdemes megfontolni az olyan lehetőségeket, mint a lízing vagy a robotok szolgáltatásként történő üzemeltetése. Az Omron befektetésmegtérülési kalkulátora példa az olyan eszközökre, amelyek kifejezetten a kis- és középvállalkozások (KKV-k) számára nyújtanak jobb áttekintést az automatizálás pénzügyi szempontjairól. Bárki, aki jelenleg egy kobot vagy AMR vásárlását fontolgatja, ezzel az eszközzel felfedheti a befektetés megtérülését.
A robotrendszerek mesterséges intelligenciája (AI) képes kezelni a funkcionális biztonsági elemeket?
2023. április 13. Szerzők: Josep Plassa, az OMRON Europe biztonságtechnikai termékek marketingmenedzsere és Atsushi Oshiro az OMRON Fejlesztési Központjának vezetőjeA robotok és az AI-rendszerek az ipari gyártóüzemek szerves részévé váltak. A robotok használata során a munkavállalók biztonságának érdekében részletes kockázatértékelésre van szükség. Ez az értékelés a funkcionális biztonság szempontjából történik, amely a robotok által végzett autonóm vezérlési műveletek során alkalmazott öt fő elemet vizsgálja: környezetfelismerés, tevékenységtervezés, pályatervezés, mozgásvezérlés és mérés.
Miért töltenek be kritikus fontosságú szerepet az automatizált ellenőrző rendszerek az elektromos járművek gyártása terén?
2023. március 23. A gépjárműiparban a biztonság minden egyéb aggályt felülmúl, és ez alól az elektromos járművek gyártása sem jelent kivételt. A biztonság ugyanakkor összetettebb folyamatok bevezetésével is járhat, napjaink járműveinek, és különösen az elektromos járműveknek az összetettsége pedig olyan mértékű, hogy a gyártók a továbbiakban már nem támaszkodhatnak a hagyományos mintavételi vagy auditon alapuló ellenőrzési módszerekre.
Hogyan gyorsítható fel a kobot integráció.
2023. február 8. A hatékony tervezés és az erős partnerek segítik a KKV-ket az automatizálás akadályainak leküzdésében.A kollaboratív robotok, más néven kobotok nagy népszerűségnek örvendenek, mivel lehetővé teszik az idő- és erőforrás-igényes feladatok automatizálását. A kollaboratív robotok globális piacát jelenleg mintegy 1,2 milliárd dollárra becsülik. A kobotok értékesítése 2021-ben elérte a 32 300 darabot. Az ilyen technológiák szinte aranyat érnek, különösen az olyan időkben, amikor a vállalatok számára egyre nehezebb megfelelő munkatársakat találni és megtartani. Ha már az aranyról beszélünk, egyesekben felmerülhet a kérdés: a kobotok bizonyára rendkívül drágák, igaz? Mikor térül meg egy ilyen befektetés?Az OMRON mint automatizálási szakértő szeretné eloszlatni ezeket az aggodalmakat, különösen a kis- és középvállalkozások esetében: Az intelligens és integrált robotikai megoldások, valamint a kobotok és a mobilrobotok megvalósíthatóak és megfizethetők. Azok számára, akik szeretnék megbecsülni a befektetés megtérülését, az OMRON befektetésmegtérülési kalkulátora gyors és egyszerű áttekintést nyújt.A kobotok és az autonóm mobilrobotok (AMR) egyaránt alkalmasak a KKV-k és a nagyvállalatok számára. Olyan feladatokat látnak el, mint a szállítás, palettázás, gépek be- és kirakodása, összeszerelés, festés vagy hegesztés. Gyorsan és rugalmasan átállíthatók, és nem szakemberek által is programozhatók. Az anyagutánpótlás AMR-ekkel, a gép- és folyamatbetöltés pedig kobotokkal optimalizálható. Az ilyen projektek sikeres megvalósításához és a robotintegráció felgyorsításához azonban szakmai ismeretekre és a témában jártas partnerekre van szükség. És ami még fontosabb, az alkalmazottakat a projekt kezdetétől tájékoztatni kell, hogy együtt lehessenek részesei a változásnak.Íme néhány tipp, amit a vállalatoknak szem előtt kell tartaniuk a kobotok integrálásakor:
Mesterséges intelligencia: ne nevezz butának
2023. február 8. Tíz évvel ezelőtt nagyon büszke voltam arra, hogy a gyárunkban mennyire intelligens gépek vannak. Most, az intelligens szó jelenlegi definícióját ismerve már tudom, hogy az akkori gépek valójában nagyon butának számítanak.Miért? Mert bár azt csinálták, amire tervezték őket, de abban a pillanatban, amint valami váratlan vagy szokatlan dologgal találkoztak, elakadtak. A gépkezelőnek tették fel a kérdést, hogy „mi a baj velem?”.A hibaelhárításhoz és a gépek újbóli üzembe helyezéséhez okos emberekre volt szükség. Magasan képzett gépkezelőkre. Tapasztalt szoftver- és hardvermérnökökre. A probléma az, hogy az elmúlt tíz év során az ilyen szakemberből egyre kevesebb maradt. Egyszerűen nincs elég új tehetség, aki ezt a szakterületet választaná, és ellensúlyozná a nyugdíjkorhatárt elérő munkavállalók számát. Amikor a munkavállalók nyugdíjasként elhagyják a szakmát, magukkal viszik a nehezen megszerzett szaktudásukat, amelynek alapját az évek során szerzett tapasztalatok szolgáltatták. A vállalatok minden egyes távozó munkavállalóval veszítenek hatékonyságukból, hisz kevesebb képzett munkavállalójuk marad.
Az OMRON Europe 5 legfontosabb automatizálási előrejelzése 2023-ra
2023. február 1. Az új év előttünk áll, annak minden lehetőségével együtt, ezért szeretnék kiemelni néhányat a legfontosabb trendek közül, amelyek hatással lesznek az ipari automatizálásra 2023-ban és azon túl. A feldolgozóipar továbbra is számos kihívással fog szembenézni, és ezek leküzdése az üzleti modellek alkalmazkodó képességének és rugalmasságának megteremtésével jár majd. Ugyanakkor a vállalatoknak el kell fogadniuk a feltörekvő technológiákat – érzékelési megoldások, robotika, 5G és mesterséges intelligencia – hogy segítsenek megoldani a társadalmi kihívások miatt felmerülő problémákat.
Út a nettó zéró kibocsátásig: beszéljünk róla!
2023. február 1. Ahhoz, hogy a jövőben elérjük a nettó zéró kibocsátást a gyártás területén, kulcsfontosságú az értéklánc automatizálás által történő átalakítása.2022 júniusában a New Scientist arról számolt be, hogy a világ legnagyobb vállalatainak egyharmada kitűzte céljául a nettó zéró kibocsátás elérését – ami jelentősen nagyobb arány, mint egy évvel korábban.Bár jó hír, hogy egyre nagyobb lelkesedés övezi a témát, a vállalatok nettó zéró kibocsátás elérésére vonatkozó terve a cikk szerint nem elég részletes.Ez valójában nem meglepő. A nettó zéró kibocsátás elérésére vonatkozó stratégia kidolgozása és végrehajtása hatalmas vállalkozás minden vállalat számára, különösen, ha az üvegházhatásúgáz-kibocsátás 80%-a a 3. alkalmazási körbe esik – azaz az értéklánc felsőbb és alsóbb szintjein keletkező kibocsátások körébe. Ez különösen nagy kihívást jelent a napi fogyasztási cikkekkel foglalkozó (FMCG) vállalatok számára, amelyek ellátási láncai és további logisztikai folyamatai hosszúak és összetettek.A legtöbb ilyen vállalkozás tudja, hogy mi a teendő: a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, és körforgás megvalósítása az értékláncban. Erre vonatkozó stratégiájuk is van, amely általában a következőket célozza: az erőforrások és az energia felhasználásának optimalizálása, a nagy kibocsátású termékek és folyamatok lecserélése, valamint a hulladékkeletkezés kiküszöbölése.A legnagyobb kihívás azonban a tervek valóra váltásában rejlik, amiben az automatizálásnak kulcsfontosságú szerepe van.Az adatgyűjtés és -elemzés a nettó zéró kibocsátásra való sikeres átállás kulcsa. Enélkül honnan tudnák a vállalatok, hogy honnan indultak, miben kell fejlődniük, fejlődtek-e, és ha igen, mennyit? A megbízható adatok szolgálnak az elvállalt kötelezettségek teljesítésének, az érdekelt felekkel való hiteles és magabiztos kommunikációnak, valamint az éghajlat-politikai célok megvalósításának alapjául.
Az energia- és üzemanyagválság átvészelése automatizálással
2022. december 7. Az emelkedő árak ellensúlyozása és a környezetvédelmi célok teljesítése érdekében az ipari vállalkozásoknak meg kell vizsgálniuk, hogy az egy forrásból származó automatizálási technológiák hogyan járulhatnak hozzá fenntarthatósági stratégiájukhoz.A magas energia- és üzemanyagárak mind a háztartásokat, mind az ipart megterhelik. A helyzet nem csak a pénzügyi tervekre és a pénztárcákra van negatív hatással, de a rendkívüli drágulás miatt egyes vállalatok kénytelenek leállítani a termelést. A Make UK felmérése szerint a megkérdezett gyártók 42%-a mondta azt, hogy az elmúlt 12 hónapban 100%-kal nőttek a villanyszámlái, 32%-uk pedig azt, hogy a gázárak több mint 100%-kal emelkedtek az elmúlt évben. A gyártók aggasztó 12%-a már létszámcsökkentést hajtott végre a megnövekedett energiaszámlák közvetlen következményeként.Az ukrajnai háború, a Covid-19 világjárvány és a gázárak növekedése csak néhány a válság okai közül, amely minden ágazatot érint, és az energiaáraktól az ellátási láncokig mindenre hatással van. De mit kell most figyelembe venniük a gyártóvállalatoknak? Az átfogó automatizálási stratégiák elengedhetetlenek a nagyobb rugalmasság és az energiahatékonyság érdekében. Ez magában foglalja az innovatív robotikát érzékelő- és képalkotó technológiával párosítva, valamint a mesterséges intelligenciát – a termelés szintjén. Emellett a gyártóüzemek valós idejű adatai segíthetnek a rendellenességek felderítésében és a berendezések általános hatékonyságának (OEE) javításában.
„Riders of the storm”: a gazdasági bizonytalanság leküzdése a társadalmi kihívások technológiai lehetőségekké alakításával
2022. december 6. Az egyik kérdés, amit gyakran feltesznek nekem, az az, hogy mint ipari automatizálási vállalkozás, mi a stratégiánk a stabil növekedés fenntartására egy változékony és egyre kiszámíthatatlanabb globális gazdaságban. A válaszom, ahogy azt önök is gondolhatják, nem egy mondatból áll, habár egy fogalomban gyökerezik: SINIC. A SINIC a „Seed-Innovation to Need-Impetus Cyclic Evolution (Az innováció alapjaitól a szükséglet-vezérelt evolúciós körforgásig)” rövidítése, amely egy az OMRON alapítója, Dr. Kazuma Tateisi által 1970-ben kidolgozott elmélet. E filozófia szerint a tudomány, a technológia és a társadalom ciklikus kapcsolatban állnak, kölcsönösen befolyásolják és alakítják egymást. A tudományos áttörések segítik a társadalom fejlődését, a társadalmi igények pedig ösztönzik a technológiai fejlődést. Az OMRON Europe mindig is ezt a filozófiát követte, és az elmúlt évtizedet azzal töltötte, hogy megalapozta az értékteremtő megoldásokat a mai társadalmi és gazdasági kihívásokra.
Négy automatizálási tipp kis- és középvállalkozások számára
2022. november 25. A vállalati vezetők világszerte újabb és újabb kihívásokkal néznek szembe: Az energiaválság okozta költségrobbanás mellett az ellátási lánc problémái, a szakképzett munkaerő hiánya, a fenntarthatósági követelmények és a digitalizáció előrehaladásával kapcsolatos kérdések is felmerülnek. Különösen a kis- és középvállalkozásoknak (KKV-k) kell gyorsan megoldást találniuk ezekre az akadályokra. Az automatizálás megoldást kínál – ez magában foglalja a robotikát, például a kobotokat és az AMR-eket (autonóm mobilrobotok), valamint az érzékelőket, a képalkotást és a mesterséges intelligencia technológiát. Bár a vállalatok tisztában vannak az ilyen technológiák előnyeivel, a tanulmányok azt is mutatják, hogy sokan továbbra is szkeptikusak a tényleges alkalmazásukkal kapcsolatban.Különösen az alkalmazási tapasztalattal nem rendelkező vállalatok tartanak attól, hogy a robotok használata magas költségekkel járhat. Ha tehát jelenleg azon töpreng, hogy saját vállalkozása számára megéri-e egy kollaboratív vagy mobilrobot beszerzése, az OMRON új befektetés-megtérülési (ROI) kalkulátora segítségére lesz. Gyors áttekintést nyújt a befektetés megtérüléséről, és megmutatja, hogy egy robotikai beruházás mikor fedezi a költségeit.
Merre tart az intralogisztika jövője? Ötletek a nagyobb hatékonyságért
2022. november 15. Néha annyira a teljes képre összpontosítunk, hogy elfelejtjük a kisebb, mégis rendkívül fontos folyamatokat, amelyek az intelligens termelést jellemzik. Ilyen például az intralogisztika, azaz az anyag- és áruforgalom, amely egy vállalat telephelyén vagy egy gyártócsarnokban zajlik. Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a megkérdezett vállalatok több mint 80 százaléka úgy véli, hogy az intralogisztikában az AI (Mesterséges Intelligencia) és az automatizálás fokozott alkalmazása szükséges az olyan kihívások megoldásához, mint a szakképzett munkaerő hiánya vagy a növekedési tervek.Azoknak az autóipari vállalatoknak, amelyek meg akarnak felelni a piaci és fogyasztói igényeknek, növelni akarják a hatékonyságot és fenntarthatóbbá akarnak válni, új ötletekkel kell előállniuk. Az energiaköltségek, a gázválság és a növekvő infláció még nehezebbé teszik ezt a feladatot. Az innovatív automatizálást, a digitalizációt és az intelligens intralogisztikai megközelítéseket ötvöző intelligens gyárkoncepciók értékes segítséget nyújthatnak. Egyesek ebben az összefüggésben az Ipar 4.0-ról, mások a „jövő gyáráról” beszélnek, megint mások az ipari dolgok internete elnevezést (IIoT) részesítik előnyben. De mindegy, hogy melyik kifejezést választja: A legfontosabb, hogy már most aktívvá váljon, és megbízható partnerekre támaszkodjon. Az intralogisztika jó kiindulópont ha gyors változásokat szeretne elérni. Mert sürgősen cselekedni kell: jelenleg számos vállalatot korlátoz a szakképzett munkaerő hiánya. A modern technológiák, például a mobilrobotok orvosolhatják a helyzetet.
A piros jelzőlámpától a robotokig: az OMRON az innováció 90. évfordulóját ünnepli
2023. június 6. Ebben az évben, az Alapítók Napján az OMRON visszatekintett a technológiai határok feszegetésével töltött 90 évére, majd előretekintett az automatizálási innováció jövője felé, amelyet a fenntarthatóság, a digitalizáció és az ember-gép együttműködés jellemez.Ünnepeljük együtt május 10-ét Május 10. minden évben valószínűleg a legfontosabb nap az OMRON naptárában. Ezen a napon világszerte 30 000 OMRON-alkalmazott ünnepli a vállalat alapítójának, Kazuma Tateishinek az életét és örökségét. Ezt úgy teszik, hogy újra elkötelezik magukat Tateishi elképzelése mellett, miszerint a technológiát egy jobb világ megteremtésére kell használni, és hogy hozzájárulnak egy jobb társadalomhoz – gyakran úgy, hogy önkéntes és jótékonysági projektekben vesznek részt saját közösségükben. Az innováció mérföldkövei Az OMRON innovációja 1933-ban kezdődött a röntgenfotózáshoz kifejlesztett nagy pontosságú időzítővel. Ez jelentette a vállalat első hozzájárulását a társadalmi igények kielégítéséhez. 1960-ban az OMRON bemutatta a világ első érintkezőmentes közelítéskapcsolóját, amely forradalmasította a fejlett tömeggyártási képességeket. Azóta az OMRON továbbra is úttörő technológiákat vezet be, beleértve a világ első teljesen automatikus jelzőlámpáját, az első teljesen automatizált vasútállomási rendszert, a hordható vérnyomásszabályozót, az ultra nagysebességű fuzzy logikai vezérlőt és az automatikus ráksejt-diagnosztikai berendezéseket.
A robotrendszerek mesterséges intelligenciája (AI) képes kezelni a funkcionális biztonsági elemeket?
2023. április 13. Szerzők: Josep Plassa, az OMRON Europe biztonságtechnikai termékek marketingmenedzsere és Atsushi Oshiro az OMRON Fejlesztési Központjának vezetőjeA robotok és az AI-rendszerek az ipari gyártóüzemek szerves részévé váltak. A robotok használata során a munkavállalók biztonságának érdekében részletes kockázatértékelésre van szükség. Ez az értékelés a funkcionális biztonság szempontjából történik, amely a robotok által végzett autonóm vezérlési műveletek során alkalmazott öt fő elemet vizsgálja: környezetfelismerés, tevékenységtervezés, pályatervezés, mozgásvezérlés és mérés.
Mesterséges intelligencia: ne nevezz butának
2023. február 8. Tíz évvel ezelőtt nagyon büszke voltam arra, hogy a gyárunkban mennyire intelligens gépek vannak. Most, az intelligens szó jelenlegi definícióját ismerve már tudom, hogy az akkori gépek valójában nagyon butának számítanak.Miért? Mert bár azt csinálták, amire tervezték őket, de abban a pillanatban, amint valami váratlan vagy szokatlan dologgal találkoztak, elakadtak. A gépkezelőnek tették fel a kérdést, hogy „mi a baj velem?”.A hibaelhárításhoz és a gépek újbóli üzembe helyezéséhez okos emberekre volt szükség. Magasan képzett gépkezelőkre. Tapasztalt szoftver- és hardvermérnökökre. A probléma az, hogy az elmúlt tíz év során az ilyen szakemberből egyre kevesebb maradt. Egyszerűen nincs elég új tehetség, aki ezt a szakterületet választaná, és ellensúlyozná a nyugdíjkorhatárt elérő munkavállalók számát. Amikor a munkavállalók nyugdíjasként elhagyják a szakmát, magukkal viszik a nehezen megszerzett szaktudásukat, amelynek alapját az évek során szerzett tapasztalatok szolgáltatták. A vállalatok minden egyes távozó munkavállalóval veszítenek hatékonyságukból, hisz kevesebb képzett munkavállalójuk marad.
Út a nettó zéró kibocsátásig: beszéljünk róla!
2023. február 1. Ahhoz, hogy a jövőben elérjük a nettó zéró kibocsátást a gyártás területén, kulcsfontosságú az értéklánc automatizálás által történő átalakítása.2022 júniusában a New Scientist arról számolt be, hogy a világ legnagyobb vállalatainak egyharmada kitűzte céljául a nettó zéró kibocsátás elérését – ami jelentősen nagyobb arány, mint egy évvel korábban.Bár jó hír, hogy egyre nagyobb lelkesedés övezi a témát, a vállalatok nettó zéró kibocsátás elérésére vonatkozó terve a cikk szerint nem elég részletes.Ez valójában nem meglepő. A nettó zéró kibocsátás elérésére vonatkozó stratégia kidolgozása és végrehajtása hatalmas vállalkozás minden vállalat számára, különösen, ha az üvegházhatásúgáz-kibocsátás 80%-a a 3. alkalmazási körbe esik – azaz az értéklánc felsőbb és alsóbb szintjein keletkező kibocsátások körébe. Ez különösen nagy kihívást jelent a napi fogyasztási cikkekkel foglalkozó (FMCG) vállalatok számára, amelyek ellátási láncai és további logisztikai folyamatai hosszúak és összetettek.A legtöbb ilyen vállalkozás tudja, hogy mi a teendő: a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, és körforgás megvalósítása az értékláncban. Erre vonatkozó stratégiájuk is van, amely általában a következőket célozza: az erőforrások és az energia felhasználásának optimalizálása, a nagy kibocsátású termékek és folyamatok lecserélése, valamint a hulladékkeletkezés kiküszöbölése.A legnagyobb kihívás azonban a tervek valóra váltásában rejlik, amiben az automatizálásnak kulcsfontosságú szerepe van.Az adatgyűjtés és -elemzés a nettó zéró kibocsátásra való sikeres átállás kulcsa. Enélkül honnan tudnák a vállalatok, hogy honnan indultak, miben kell fejlődniük, fejlődtek-e, és ha igen, mennyit? A megbízható adatok szolgálnak az elvállalt kötelezettségek teljesítésének, az érdekelt felekkel való hiteles és magabiztos kommunikációnak, valamint az éghajlat-politikai célok megvalósításának alapjául.
Az energia- és üzemanyagválság átvészelése automatizálással
2022. december 7. Az emelkedő árak ellensúlyozása és a környezetvédelmi célok teljesítése érdekében az ipari vállalkozásoknak meg kell vizsgálniuk, hogy az egy forrásból származó automatizálási technológiák hogyan járulhatnak hozzá fenntarthatósági stratégiájukhoz.A magas energia- és üzemanyagárak mind a háztartásokat, mind az ipart megterhelik. A helyzet nem csak a pénzügyi tervekre és a pénztárcákra van negatív hatással, de a rendkívüli drágulás miatt egyes vállalatok kénytelenek leállítani a termelést. A Make UK felmérése szerint a megkérdezett gyártók 42%-a mondta azt, hogy az elmúlt 12 hónapban 100%-kal nőttek a villanyszámlái, 32%-uk pedig azt, hogy a gázárak több mint 100%-kal emelkedtek az elmúlt évben. A gyártók aggasztó 12%-a már létszámcsökkentést hajtott végre a megnövekedett energiaszámlák közvetlen következményeként.Az ukrajnai háború, a Covid-19 világjárvány és a gázárak növekedése csak néhány a válság okai közül, amely minden ágazatot érint, és az energiaáraktól az ellátási láncokig mindenre hatással van. De mit kell most figyelembe venniük a gyártóvállalatoknak? Az átfogó automatizálási stratégiák elengedhetetlenek a nagyobb rugalmasság és az energiahatékonyság érdekében. Ez magában foglalja az innovatív robotikát érzékelő- és képalkotó technológiával párosítva, valamint a mesterséges intelligenciát – a termelés szintjén. Emellett a gyártóüzemek valós idejű adatai segíthetnek a rendellenességek felderítésében és a berendezések általános hatékonyságának (OEE) javításában.
Merre tart az intralogisztika jövője? Ötletek a nagyobb hatékonyságért
2022. november 15. Néha annyira a teljes képre összpontosítunk, hogy elfelejtjük a kisebb, mégis rendkívül fontos folyamatokat, amelyek az intelligens termelést jellemzik. Ilyen például az intralogisztika, azaz az anyag- és áruforgalom, amely egy vállalat telephelyén vagy egy gyártócsarnokban zajlik. Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a megkérdezett vállalatok több mint 80 százaléka úgy véli, hogy az intralogisztikában az AI (Mesterséges Intelligencia) és az automatizálás fokozott alkalmazása szükséges az olyan kihívások megoldásához, mint a szakképzett munkaerő hiánya vagy a növekedési tervek.Azoknak az autóipari vállalatoknak, amelyek meg akarnak felelni a piaci és fogyasztói igényeknek, növelni akarják a hatékonyságot és fenntarthatóbbá akarnak válni, új ötletekkel kell előállniuk. Az energiaköltségek, a gázválság és a növekvő infláció még nehezebbé teszik ezt a feladatot. Az innovatív automatizálást, a digitalizációt és az intelligens intralogisztikai megközelítéseket ötvöző intelligens gyárkoncepciók értékes segítséget nyújthatnak. Egyesek ebben az összefüggésben az Ipar 4.0-ról, mások a „jövő gyáráról” beszélnek, megint mások az ipari dolgok internete elnevezést (IIoT) részesítik előnyben. De mindegy, hogy melyik kifejezést választja: A legfontosabb, hogy már most aktívvá váljon, és megbízható partnerekre támaszkodjon. Az intralogisztika jó kiindulópont ha gyors változásokat szeretne elérni. Mert sürgősen cselekedni kell: jelenleg számos vállalatot korlátoz a szakképzett munkaerő hiánya. A modern technológiák, például a mobilrobotok orvosolhatják a helyzetet.
Hogyan járulhat hozzá az adaptív AI vizsgálat a rugalmas gyártáshoz
2022. október 4. A fogyasztók manapság személyre szabott termékekre vágynak, amelyek megfelelnek személyes igényeiknek és ízlésüknek. Ahelyett, hogy „polcra gyártott” és „raktárba küldött” termékeket gyártanának, a gyártóknak személyre szabott, „nekem készült” és „nekem küldött” termékeket kell készíteniük. Ez a hozzáállás forradalmasítja a gyártást, és arra kényszeríti a vállalatokat, hogy újragondolják folyamataikat. Ugyanakkor a panaszmentesség és a selejt nélküli termelés biztosítása is elengedhetetlen.Egy tapasztalt ellenőr gyakorlott szeme gyorsan észreveszi a hibákat, de egy ilyen rutinfeladat fárasztó, és nem lehet a gyártás minden egyes lépésénél elvégezni, különösen a jelenlegi, számos iparágban tapasztalható munkaerőhiány miatt. De lehetne-e automatizálni ezt a feladatot egy változatos, kis volumenű gyártásban is? Egy intelligens képfeldolgozó rendszer vagy egy „elektronikus szem” képes-e utánozni az emberi szem megkülönböztető képességét, és az ismételhetőség és a tartósság előnyeivel ötvözni azt? A legújabb, mesterséges intelligenciával támogatott adaptív ellenőrzés képes leküzdeni az automatizált minőségellenőrzés kihívásait, nagyobb rugalmasság, termelékenység és alkalmazkodóképesség mellett.
Mesterséges intelligencia: remény, felhajtás és FOMO
2022. szeptember 22. Tíz évvel ezelőtt az MI-alapú projektekkel kapcsolatban hozzánk beérkezett kérdéseket elsősorban a felhajtás és a FOMO-jelenség, azaz a lemaradástól való félelem idézte elő. Amikor feltettem a kérdést, hogy az adott személy miért szeretne komolyabban foglalkozni az MI-vel, a válasz legtöbbször az volt, hogy „mert a főnököm erre kért”, „mert rengeteg adattal dolgozunk” vagy „mert érdekes területnek tűnik”. Egyik sem volt különösebben alapos ok, és semmiképpen nem indokolták azt a jókora befektetést, amelyet az MI-alkalmazások abban az időben igényeltek volna.Manapság ez változik – a felhajtás és a FOMO helyett a remény az, ami ösztönzi az embereket. Az ügyfelek már nem azt kérdezik, hogy tudunk-e segíteni az MI-vel kapcsolatban. Azt kérdezik, tudunk-e segíteni a prediktív karbantartással, a minőség-ellenőrzéssel vagy a folyamatoptimalizálással kapcsolatban. Olyan problémákkal keresnek minket, amelyek megoldásához a segítségünkre van szükségük. Az MI bevezetése önmagában már nem egy ösztönző tényező vagy cél. Az MI ehelyett egy lehetőségekkel teli eszközzé vált.Bármelyik iparágat nézzük is – az élelmiszer- és italipart, a gyógyszerészeti, az elektronikai vagy a gépjárműipart –, a végső cél ugyanaz: kiváló minőségű, hibamentes termékek alacsonyabb költséggel, kevesebb energiafelhasználással és kevesebb munkával történő előállítása. Az MI pedig megoldások egész tárházával szolgálhat ezen célkitűzések eléréséhez.
Az automatizálás alkalmazkodik a fenntartható csomagoláshoz
2022. augusztus 16. Rendelt már valaha kicsi terméket online, majd érezte magát dühösnek, amikor az egy túlméretezett dobozban buborékfóliába, légpárnákba vagy papírbélésekbe csomagolva érkezett?
Az európai autóipar fellendítése
2021. január 29. Az európai autóiparnak egyszerre kellett szembenéznie az ázsiai autóipar jelentette komoly versenyhelyzettel és a világjárvány gazdasági kihívásaival. Olyan innovatív, jövőbemutató és egyben időtálló stratégiákat és technológiákat kell kifejleszteniük, amelyek a hatékonyságot és a fenntarthatóságot egyaránt növelik. Tony Seba, a Stanford Egyetem munkatársa úgy véli, hogy 2025-től nem fognak (tiszta) belsőégésű motorral rendelkező új járműveket értékesíteni, a gyártás akkumulátorral vagy hidrogénnel működő üzemanyagcellák felé tolódik majd el. Eközben az ipar csökkenő értékesítési mutatókkal, egyre szigorúbb kibocsátási előírásokkal, új technológiákkal, digitalizálással és változó fogyasztói igényekkel áll szemben. A vállalatoknak ezen kihívásokra gyártósoraik átalakításával kell reagálniuk; agilisabbá kell válniuk; és versenyelőnyt biztosító innovációkat kell bevezetniük.
Data paradise factory floor: get more out of your machine and production information
2020. szeptember 25. Strategic Data Science is an essential pillar of every Industry 4.0 scenario. A four-step data mining approach based on CRISP-DM supports successful projects.
Get the full value from your factory floor data with data sciences
2020. június 19. Industry 4.0 and IIoT have been buzz words for several years and these concepts are actually implemented on more and more machines. A huge amount of data becomes available: machine data, data of the production process and data regarding the manufactured product. Big Data has entered the factory floor.
Az OMRON Europe 5 legfontosabb automatizálási előrejelzése 2023-ra
2023. február 1. Az új év előttünk áll, annak minden lehetőségével együtt, ezért szeretnék kiemelni néhányat a legfontosabb trendek közül, amelyek hatással lesznek az ipari automatizálásra 2023-ban és azon túl. A feldolgozóipar továbbra is számos kihívással fog szembenézni, és ezek leküzdése az üzleti modellek alkalmazkodó képességének és rugalmasságának megteremtésével jár majd. Ugyanakkor a vállalatoknak el kell fogadniuk a feltörekvő technológiákat – érzékelési megoldások, robotika, 5G és mesterséges intelligencia – hogy segítsenek megoldani a társadalmi kihívások miatt felmerülő problémákat.
„Riders of the storm”: a gazdasági bizonytalanság leküzdése a társadalmi kihívások technológiai lehetőségekké alakításával
2022. december 6. Az egyik kérdés, amit gyakran feltesznek nekem, az az, hogy mint ipari automatizálási vállalkozás, mi a stratégiánk a stabil növekedés fenntartására egy változékony és egyre kiszámíthatatlanabb globális gazdaságban. A válaszom, ahogy azt önök is gondolhatják, nem egy mondatból áll, habár egy fogalomban gyökerezik: SINIC. A SINIC a „Seed-Innovation to Need-Impetus Cyclic Evolution (Az innováció alapjaitól a szükséglet-vezérelt evolúciós körforgásig)” rövidítése, amely egy az OMRON alapítója, Dr. Kazuma Tateisi által 1970-ben kidolgozott elmélet. E filozófia szerint a tudomány, a technológia és a társadalom ciklikus kapcsolatban állnak, kölcsönösen befolyásolják és alakítják egymást. A tudományos áttörések segítik a társadalom fejlődését, a társadalmi igények pedig ösztönzik a technológiai fejlődést. Az OMRON Europe mindig is ezt a filozófiát követte, és az elmúlt évtizedet azzal töltötte, hogy megalapozta az értékteremtő megoldásokat a mai társadalmi és gazdasági kihívásokra.
Négy automatizálási tipp kis- és középvállalkozások számára
2022. november 25. A vállalati vezetők világszerte újabb és újabb kihívásokkal néznek szembe: Az energiaválság okozta költségrobbanás mellett az ellátási lánc problémái, a szakképzett munkaerő hiánya, a fenntarthatósági követelmények és a digitalizáció előrehaladásával kapcsolatos kérdések is felmerülnek. Különösen a kis- és középvállalkozásoknak (KKV-k) kell gyorsan megoldást találniuk ezekre az akadályokra. Az automatizálás megoldást kínál – ez magában foglalja a robotikát, például a kobotokat és az AMR-eket (autonóm mobilrobotok), valamint az érzékelőket, a képalkotást és a mesterséges intelligencia technológiát. Bár a vállalatok tisztában vannak az ilyen technológiák előnyeivel, a tanulmányok azt is mutatják, hogy sokan továbbra is szkeptikusak a tényleges alkalmazásukkal kapcsolatban.Különösen az alkalmazási tapasztalattal nem rendelkező vállalatok tartanak attól, hogy a robotok használata magas költségekkel járhat. Ha tehát jelenleg azon töpreng, hogy saját vállalkozása számára megéri-e egy kollaboratív vagy mobilrobot beszerzése, az OMRON új befektetés-megtérülési (ROI) kalkulátora segítségére lesz. Gyors áttekintést nyújt a befektetés megtérüléséről, és megmutatja, hogy egy robotikai beruházás mikor fedezi a költségeit.
Digitalizáció az autóiparban: Hét ötlet az intelligens termeléshez
2022. november 2. Ha fejlődni szeretne, és úrrá akar lenni a válságokon, akkor digitálisan felkészültnek kell lennie – ez a kulcsfontosságú autóipari ágazatra is érvényes. A digitális eszközök elkerülhetetlenek az ügyfelek megszólításában és a termelékenységben. A Capgemini tanulmánya szerint a mesterséges intelligencia (AI) és a fenntarthatóság kulcsfontosságú hajtóerők és kiemelt témák. A Gartner szakértői pedig rámutatnak a nyílt forráskódú együttműködési megközelítések, a holisztikus ökoszisztémák és a technológiai együttműködések fontosságára. De mire kell figyelnünk a digitalizáció és az intralogisztika terén a jövő termelésében? Erre a kérdésre két részben szeretnénk választ adni. Először az intelligens gyárban történő digitalizálással kapcsolatos tippeket osztjuk meg. Az OMRON automatizálási szakértőként évek óta támogatja a gyártókat és a beszállítókat a digitalizáció tökéletesítése felé vezető úton.
Rugalmas gyártás roadshow: Európa-szerte a jövő gyára
2022. június 16. Mi történne, ha láthatná, érezhetné és megérinthetné a jövő gyárát? Mi szükséges a rugalmas, hatékony és fenntartható termelés megvalósításához? Ez a gondolat áll az OMRON egyedülálló, Európát idén bejáró Rugalmas gyártás roadshow mögött. A roadshow exkluzív bemutatókat kínál olyan ember-gép-együttműködésen alapuló megoldásokról, amelyeket méretük és méretarányuk miatt a gyárakon kívül általában nem láthatunk.
A jövő gyárának közös építése
2022. június 16. Az OMRON egyik legnagyobb gyáregységét, a Den Boschban található üzemet az EMEA régió igényeinek kielégítése érdekében továbbfejlesztjük.
Nyomonkövethetőség az autóiparban: Amit a döntéshozóknak és szakértőknek jelenleg érdemes szem előtt tartaniuk
2022. május 23. Legyen szó az e-mobilitásról vagy az autonóm vezetésről, a szakképzett munkaerő hiányáról vagy a digitalizációról – az autóipar alapvető változáson megy keresztül, amit például a globalizált platformokra és szabványosított járműarchitektúrákra való átállás is jelez. Egyrészt a gyártás egyre hatékonyabbá válik, másrészt viszont akár egyetlen hibás alkatrésznek is sokkal messzebb menő következményei lehetnek, mint valaha. A költséges visszahívásokkal szembenézni kénytelen autógyártóknak egyre összetettebb követelményekkel és szigorúbb előírásokkal kell számolniuk. Megéri-e nyomonkövethetőségre törekedni, ha ehhez járművenként akár 20 000 alkatrészt kell felcímkézni? A válasz: igen. De ahhoz, hogy az adatok hasznosak is legyenek, a hatékony olvasási és ellenőrzési technológiák mellett nagy teljesítményű szoftverek is szükségesek.Számos oka van annak, hogy a gyártóknak pontos nyilvántartást kell vezetniük azokról az alkatrészekről és egységekről, amelyekből egy új autó áll. Ha a minőséget nézzük, például vonalkódkövetés segítségével lehet elérni, hogy biztosan a megfelelő alkatrészeket szereljék össze. Ennél is fontosabb azonban, hogy minden egyes autóalkatrészt vissza lehessen követni az eredeti szállítójáig. Visszahívás vagy hibás alkatrész felfedezése esetén a gyártóknak gyorsan és átfogóan utána kell járniuk, honnan származnak az egyes alkatrészek. Ez olyan adatokkal egészül ki, mint a tételszám, a gyártási dátum és egyéb olyan fontos információk, amelyek segítségével kideríthető, hogy mely járműveket érinti a hibás alkatrész problémája. Az AIAG, a VDA, az ANSI és az ISO ajánlásai és szabványai részletesen meghatározzák az ezzel kapcsolatos tudnivalókat. A gépjárműipar globalizálódásával a könnyűgépjárművek gyártása 2023-re várhatóan világszinten eléri a96 millió járműegységet. Ez azt jelenti, hogy akár egyetlen hibás alkatrész is óriási következményekkel járhat, ezt pedig mindenáron meg kell akadályozni.
A csomagolás és az intralogisztika kihívásainak kezelése az e-kereskedelem területén
2022. február 24. A robottal támogatott csomagolás gyors és költséghatékony egyedi megoldásokat tesz lehetővé, hogy kezelni tudják az ellátási lánc ingadozásait.
A Hanover Displays kobotokkal automatizálja az elkészült NYÁK modulok tesztelését
2022. január 31. Az egyesült királyságbeli Hanover Displays Limited vállalatnak szüksége volt egy az elkészült nyomtatott áramköri modulok (PCBA) tesztelésére szolgáló új rendszerre, és az OMRON TM sorozatú kobotjait választotta erre a munkára, amelyeket az Absolute Automation Group részét képező Absolute Robotics vásárolt meg és telepített le.
Öt kihívás a kis mennyiségű, változatos (HMLV) termékek csomagolási és palettázási folyamatainak terén
2021. december 21. Az új termék épp most hagyta el a gyárat, polcrakész csomagolásban, a vevői igényeknek megfelelő, meghatározott keverési arányban. A csomagolást valójában egy másik vállalat végezte. A co-packing egy egyre gyakrabban igénybe vett szolgáltatás a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) piacán, de különösen a magasabb árú termékszegmensekben, mint például a testápolási termékek vagy az édességek esetében, hogy csak néhány példát említsünk. Egy szolgáltatás, amely a fogyasztók nagyobb választék iránti igényének kielégítése érdekében született.
Kész szigetelések kevesebb mint 10 másodperc alatt: Beépített robotvezérlő gondoskodik a harmonikus irányításról
2021. november 24. A Trelleborg Livorno továbbfejlesztett egy robotcellát a fenntarthatóságra építő szélenergia-piacra készült poliuretán tömítések készre gyártásához. A megoldás alapját az OMRON beépített robotvezérlője képezi, amelynek feladata az összes automatizált komponens, többek között a robotok, a logika, a mozgás, a biztonság és a felhasználói interfész beépítése és szinkronizációja.
A FasThink mobilrobotokkal optimalizálja a Garnet intralogisztikáját
2021. november 2. A Garnet a FasThink segítségével újítja meg logisztikai és gyártási folyamatait.
A piros jelzőlámpától a robotokig: az OMRON az innováció 90. évfordulóját ünnepli
2023. június 6. Ebben az évben, az Alapítók Napján az OMRON visszatekintett a technológiai határok feszegetésével töltött 90 évére, majd előretekintett az automatizálási innováció jövője felé, amelyet a fenntarthatóság, a digitalizáció és az ember-gép együttműködés jellemez.Ünnepeljük együtt május 10-ét Május 10. minden évben valószínűleg a legfontosabb nap az OMRON naptárában. Ezen a napon világszerte 30 000 OMRON-alkalmazott ünnepli a vállalat alapítójának, Kazuma Tateishinek az életét és örökségét. Ezt úgy teszik, hogy újra elkötelezik magukat Tateishi elképzelése mellett, miszerint a technológiát egy jobb világ megteremtésére kell használni, és hogy hozzájárulnak egy jobb társadalomhoz – gyakran úgy, hogy önkéntes és jótékonysági projektekben vesznek részt saját közösségükben. Az innováció mérföldkövei Az OMRON innovációja 1933-ban kezdődött a röntgenfotózáshoz kifejlesztett nagy pontosságú időzítővel. Ez jelentette a vállalat első hozzájárulását a társadalmi igények kielégítéséhez. 1960-ban az OMRON bemutatta a világ első érintkezőmentes közelítéskapcsolóját, amely forradalmasította a fejlett tömeggyártási képességeket. Azóta az OMRON továbbra is úttörő technológiákat vezet be, beleértve a világ első teljesen automatikus jelzőlámpáját, az első teljesen automatizált vasútállomási rendszert, a hordható vérnyomásszabályozót, az ultra nagysebességű fuzzy logikai vezérlőt és az automatikus ráksejt-diagnosztikai berendezéseket.
Mesterséges intelligencia: ne nevezz butának
2023. február 8. Tíz évvel ezelőtt nagyon büszke voltam arra, hogy a gyárunkban mennyire intelligens gépek vannak. Most, az intelligens szó jelenlegi definícióját ismerve már tudom, hogy az akkori gépek valójában nagyon butának számítanak.Miért? Mert bár azt csinálták, amire tervezték őket, de abban a pillanatban, amint valami váratlan vagy szokatlan dologgal találkoztak, elakadtak. A gépkezelőnek tették fel a kérdést, hogy „mi a baj velem?”.A hibaelhárításhoz és a gépek újbóli üzembe helyezéséhez okos emberekre volt szükség. Magasan képzett gépkezelőkre. Tapasztalt szoftver- és hardvermérnökökre. A probléma az, hogy az elmúlt tíz év során az ilyen szakemberből egyre kevesebb maradt. Egyszerűen nincs elég új tehetség, aki ezt a szakterületet választaná, és ellensúlyozná a nyugdíjkorhatárt elérő munkavállalók számát. Amikor a munkavállalók nyugdíjasként elhagyják a szakmát, magukkal viszik a nehezen megszerzett szaktudásukat, amelynek alapját az évek során szerzett tapasztalatok szolgáltatták. A vállalatok minden egyes távozó munkavállalóval veszítenek hatékonyságukból, hisz kevesebb képzett munkavállalójuk marad.
Út a nettó zéró kibocsátásig: beszéljünk róla!
2023. február 1. Ahhoz, hogy a jövőben elérjük a nettó zéró kibocsátást a gyártás területén, kulcsfontosságú az értéklánc automatizálás által történő átalakítása.2022 júniusában a New Scientist arról számolt be, hogy a világ legnagyobb vállalatainak egyharmada kitűzte céljául a nettó zéró kibocsátás elérését – ami jelentősen nagyobb arány, mint egy évvel korábban.Bár jó hír, hogy egyre nagyobb lelkesedés övezi a témát, a vállalatok nettó zéró kibocsátás elérésére vonatkozó terve a cikk szerint nem elég részletes.Ez valójában nem meglepő. A nettó zéró kibocsátás elérésére vonatkozó stratégia kidolgozása és végrehajtása hatalmas vállalkozás minden vállalat számára, különösen, ha az üvegházhatásúgáz-kibocsátás 80%-a a 3. alkalmazási körbe esik – azaz az értéklánc felsőbb és alsóbb szintjein keletkező kibocsátások körébe. Ez különösen nagy kihívást jelent a napi fogyasztási cikkekkel foglalkozó (FMCG) vállalatok számára, amelyek ellátási láncai és további logisztikai folyamatai hosszúak és összetettek.A legtöbb ilyen vállalkozás tudja, hogy mi a teendő: a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, és körforgás megvalósítása az értékláncban. Erre vonatkozó stratégiájuk is van, amely általában a következőket célozza: az erőforrások és az energia felhasználásának optimalizálása, a nagy kibocsátású termékek és folyamatok lecserélése, valamint a hulladékkeletkezés kiküszöbölése.A legnagyobb kihívás azonban a tervek valóra váltásában rejlik, amiben az automatizálásnak kulcsfontosságú szerepe van.Az adatgyűjtés és -elemzés a nettó zéró kibocsátásra való sikeres átállás kulcsa. Enélkül honnan tudnák a vállalatok, hogy honnan indultak, miben kell fejlődniük, fejlődtek-e, és ha igen, mennyit? A megbízható adatok szolgálnak az elvállalt kötelezettségek teljesítésének, az érdekelt felekkel való hiteles és magabiztos kommunikációnak, valamint az éghajlat-politikai célok megvalósításának alapjául.
Az energia- és üzemanyagválság átvészelése automatizálással
2022. december 7. Az emelkedő árak ellensúlyozása és a környezetvédelmi célok teljesítése érdekében az ipari vállalkozásoknak meg kell vizsgálniuk, hogy az egy forrásból származó automatizálási technológiák hogyan járulhatnak hozzá fenntarthatósági stratégiájukhoz.A magas energia- és üzemanyagárak mind a háztartásokat, mind az ipart megterhelik. A helyzet nem csak a pénzügyi tervekre és a pénztárcákra van negatív hatással, de a rendkívüli drágulás miatt egyes vállalatok kénytelenek leállítani a termelést. A Make UK felmérése szerint a megkérdezett gyártók 42%-a mondta azt, hogy az elmúlt 12 hónapban 100%-kal nőttek a villanyszámlái, 32%-uk pedig azt, hogy a gázárak több mint 100%-kal emelkedtek az elmúlt évben. A gyártók aggasztó 12%-a már létszámcsökkentést hajtott végre a megnövekedett energiaszámlák közvetlen következményeként.Az ukrajnai háború, a Covid-19 világjárvány és a gázárak növekedése csak néhány a válság okai közül, amely minden ágazatot érint, és az energiaáraktól az ellátási láncokig mindenre hatással van. De mit kell most figyelembe venniük a gyártóvállalatoknak? Az átfogó automatizálási stratégiák elengedhetetlenek a nagyobb rugalmasság és az energiahatékonyság érdekében. Ez magában foglalja az innovatív robotikát érzékelő- és képalkotó technológiával párosítva, valamint a mesterséges intelligenciát – a termelés szintjén. Emellett a gyártóüzemek valós idejű adatai segíthetnek a rendellenességek felderítésében és a berendezések általános hatékonyságának (OEE) javításában.
„Riders of the storm”: a gazdasági bizonytalanság leküzdése a társadalmi kihívások technológiai lehetőségekké alakításával
2022. december 6. Az egyik kérdés, amit gyakran feltesznek nekem, az az, hogy mint ipari automatizálási vállalkozás, mi a stratégiánk a stabil növekedés fenntartására egy változékony és egyre kiszámíthatatlanabb globális gazdaságban. A válaszom, ahogy azt önök is gondolhatják, nem egy mondatból áll, habár egy fogalomban gyökerezik: SINIC. A SINIC a „Seed-Innovation to Need-Impetus Cyclic Evolution (Az innováció alapjaitól a szükséglet-vezérelt evolúciós körforgásig)” rövidítése, amely egy az OMRON alapítója, Dr. Kazuma Tateisi által 1970-ben kidolgozott elmélet. E filozófia szerint a tudomány, a technológia és a társadalom ciklikus kapcsolatban állnak, kölcsönösen befolyásolják és alakítják egymást. A tudományos áttörések segítik a társadalom fejlődését, a társadalmi igények pedig ösztönzik a technológiai fejlődést. Az OMRON Europe mindig is ezt a filozófiát követte, és az elmúlt évtizedet azzal töltötte, hogy megalapozta az értékteremtő megoldásokat a mai társadalmi és gazdasági kihívásokra.
Merre tart az intralogisztika jövője? Ötletek a nagyobb hatékonyságért
2022. november 15. Néha annyira a teljes képre összpontosítunk, hogy elfelejtjük a kisebb, mégis rendkívül fontos folyamatokat, amelyek az intelligens termelést jellemzik. Ilyen például az intralogisztika, azaz az anyag- és áruforgalom, amely egy vállalat telephelyén vagy egy gyártócsarnokban zajlik. Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a megkérdezett vállalatok több mint 80 százaléka úgy véli, hogy az intralogisztikában az AI (Mesterséges Intelligencia) és az automatizálás fokozott alkalmazása szükséges az olyan kihívások megoldásához, mint a szakképzett munkaerő hiánya vagy a növekedési tervek.Azoknak az autóipari vállalatoknak, amelyek meg akarnak felelni a piaci és fogyasztói igényeknek, növelni akarják a hatékonyságot és fenntarthatóbbá akarnak válni, új ötletekkel kell előállniuk. Az energiaköltségek, a gázválság és a növekvő infláció még nehezebbé teszik ezt a feladatot. Az innovatív automatizálást, a digitalizációt és az intelligens intralogisztikai megközelítéseket ötvöző intelligens gyárkoncepciók értékes segítséget nyújthatnak. Egyesek ebben az összefüggésben az Ipar 4.0-ról, mások a „jövő gyáráról” beszélnek, megint mások az ipari dolgok internete elnevezést (IIoT) részesítik előnyben. De mindegy, hogy melyik kifejezést választja: A legfontosabb, hogy már most aktívvá váljon, és megbízható partnerekre támaszkodjon. Az intralogisztika jó kiindulópont ha gyors változásokat szeretne elérni. Mert sürgősen cselekedni kell: jelenleg számos vállalatot korlátoz a szakképzett munkaerő hiánya. A modern technológiák, például a mobilrobotok orvosolhatják a helyzetet.
Digitalizáció az autóiparban: Hét ötlet az intelligens termeléshez
2022. november 2. Ha fejlődni szeretne, és úrrá akar lenni a válságokon, akkor digitálisan felkészültnek kell lennie – ez a kulcsfontosságú autóipari ágazatra is érvényes. A digitális eszközök elkerülhetetlenek az ügyfelek megszólításában és a termelékenységben. A Capgemini tanulmánya szerint a mesterséges intelligencia (AI) és a fenntarthatóság kulcsfontosságú hajtóerők és kiemelt témák. A Gartner szakértői pedig rámutatnak a nyílt forráskódú együttműködési megközelítések, a holisztikus ökoszisztémák és a technológiai együttműködések fontosságára. De mire kell figyelnünk a digitalizáció és az intralogisztika terén a jövő termelésében? Erre a kérdésre két részben szeretnénk választ adni. Először az intelligens gyárban történő digitalizálással kapcsolatos tippeket osztjuk meg. Az OMRON automatizálási szakértőként évek óta támogatja a gyártókat és a beszállítókat a digitalizáció tökéletesítése felé vezető úton.
Mesterséges intelligencia: remény, felhajtás és FOMO
2022. szeptember 22. Tíz évvel ezelőtt az MI-alapú projektekkel kapcsolatban hozzánk beérkezett kérdéseket elsősorban a felhajtás és a FOMO-jelenség, azaz a lemaradástól való félelem idézte elő. Amikor feltettem a kérdést, hogy az adott személy miért szeretne komolyabban foglalkozni az MI-vel, a válasz legtöbbször az volt, hogy „mert a főnököm erre kért”, „mert rengeteg adattal dolgozunk” vagy „mert érdekes területnek tűnik”. Egyik sem volt különösebben alapos ok, és semmiképpen nem indokolták azt a jókora befektetést, amelyet az MI-alkalmazások abban az időben igényeltek volna.Manapság ez változik – a felhajtás és a FOMO helyett a remény az, ami ösztönzi az embereket. Az ügyfelek már nem azt kérdezik, hogy tudunk-e segíteni az MI-vel kapcsolatban. Azt kérdezik, tudunk-e segíteni a prediktív karbantartással, a minőség-ellenőrzéssel vagy a folyamatoptimalizálással kapcsolatban. Olyan problémákkal keresnek minket, amelyek megoldásához a segítségünkre van szükségük. Az MI bevezetése önmagában már nem egy ösztönző tényező vagy cél. Az MI ehelyett egy lehetőségekkel teli eszközzé vált.Bármelyik iparágat nézzük is – az élelmiszer- és italipart, a gyógyszerészeti, az elektronikai vagy a gépjárműipart –, a végső cél ugyanaz: kiváló minőségű, hibamentes termékek alacsonyabb költséggel, kevesebb energiafelhasználással és kevesebb munkával történő előállítása. Az MI pedig megoldások egész tárházával szolgálhat ezen célkitűzések eléréséhez.
Az automatizálás alkalmazkodik a fenntartható csomagoláshoz
2022. augusztus 16. Rendelt már valaha kicsi terméket online, majd érezte magát dühösnek, amikor az egy túlméretezett dobozban buborékfóliába, légpárnákba vagy papírbélésekbe csomagolva érkezett?
A jövő gyárának közös építése
2022. június 16. Az OMRON egyik legnagyobb gyáregységét, a Den Boschban található üzemet az EMEA régió igényeinek kielégítése érdekében továbbfejlesztjük.
Emberi beavatkozás nélküli gyártás? Ez az Ipar 4.0 ellenére továbbra is valószínűtlen
2022. április 21. Sok gyártó érzi úgy, hogy még fényévekre vannak attól, hogy egy teljesen automatizált, emberek nélkül üzemelő gyárat működtessenek. „Mikor ér el hozzánk a negyedik ipari forradalom, és mire számíthatunk?” – teszik fel a kérdést.Ebben a blogban megvizsgáljuk, mennyire reálisak a (teljesen/félig) automatizált gyártás kilátásai, mire képesek és mire nem a robotok, továbbá miért pótolhatatlan (többnyire) még mindig az emberi érintés.
A hagyományos gyáraknak is megvannak az adatokkal kapcsolatos jövőbeli igényei
2022. március 18. A megfelelő eszközök és technológia lehetővé teszi a prediktív karbantartást, a szűk keresztmetszetek megakadályozását és az optimalizálást. Ismerje meg, hogy a digitalizáció hogyan képes áthidalni a hagyományos rendszerek és az ipar 4.0 közötti szakadékot.
Miért töltenek be kritikus fontosságú szerepet az automatizált ellenőrző rendszerek az elektromos járművek gyártása terén?
2023. március 23. A gépjárműiparban a biztonság minden egyéb aggályt felülmúl, és ez alól az elektromos járművek gyártása sem jelent kivételt. A biztonság ugyanakkor összetettebb folyamatok bevezetésével is járhat, napjaink járműveinek, és különösen az elektromos járműveknek az összetettsége pedig olyan mértékű, hogy a gyártók a továbbiakban már nem támaszkodhatnak a hagyományos mintavételi vagy auditon alapuló ellenőrzési módszerekre.
A Vadain gépi képfeldolgozással automatizálja a függönyszövetek ellenőrzését
2022. április 8. A Vadainnek, az egyedi függönygyártás hollandiai piacvezetőjének egy olyan megoldásra volt szüksége, amellyel a lehető legkorábban észlelhetők a hibák a több kilométer hosszú függönyanyagokon. Ezért a Sycade szoftverfejlesztőivel és az Eisenkolb gépgyártó vállalattal összefogva, valamint az az OMRON gépi képfeldolgozó technológiájára támaszkodva kifejlesztettek egy automatizált megoldást, amellyel észlelhetők és elemezhetők a függönyanyagokon előforduló hibák, így az időigényes kézi szemrevételezési folyamat immár a múlté.
Factory automation: four tips for the future of food & beverage manufacturing
2020. július 16. The coronavirus pandemic has posed major challenges to organisations of all types and sizes. In the food and commodity industry, companies have faced significantly reduced consumption and disrupted supply chains, while at-home consumption increased, and out-of-home consumption came near to a standstill. But how can manufacturers adapt their business strategies and production processes both now and in the longer term? The pandemic may provide an opportunity for rethinking outdated processes and procedures and enhancing them with concepts such as innovative robotics, sensor technology and holistic automation strategies.
Six challenges for brand protection
2019. november 19. Brand protection is an important topic for any business. But as industrial companies invest in new technology, such as smart robotics, artificial intelligence and vision systems, are they aware of the key challenges that could affect their brand?
Legacy of machine vision
2019. október 16. Did you know that for more than 40 years, Omron has developed vision sensing technologies for factory automation, surveillance and transport systems, and more recently for facial recognition and image processing for mobile phones, and even driver monitoring for autonomous driving?
Late-stage customization in pharmaceutical manufacturing
2019. október 16. As a result of serialization legislation, pharmaceutical manufacturers must now ensure that labels printed at a late stage contain all of the data required for compliance. This includes customizing product labels for certain markets, customers or products by adding variable data to labels or packaging. This avoids the need to stock individual packaging materials for each variant.
How to secure FMCG supply chains with traceability?
2019. október 2. The traceability of food and drink products throughout the production and distribution process can be a complex issue. For example, alcoholic drink producers need systems that enable them to comply with local regulations regarding food traceability, as well as tax legislation.
Barcodes: keeping track of product quality
2019. október 2. For many years, barcode technology has proved to be an economical and flexible identification technology. It has continued to develop and as a result, 1D and 2D codes (such as Datamatrix) are now used almost universally. Their versatility have made them a popular choice for streamlining many key supply chain processes, including production, logistics and item traceability.
Is your production line ready for inspection?
2019. szeptember 12. Quality inspections are a critical requirement for all manufacturing and packaging lines. Being able to identify defective products before they are shipped to customers can bring significant savings in both time and money. It prevents costly product recalls, wasted production and potentially expensive legal costs.For perishable products – from food to pharmaceuticals – quality inspection of the packaging is also vital. An unreadable barcode or a wrong expiry date could lead to perfectly good products being discarded. And increasingly strict legislation is making clear marking a top priority for all types of products.
A piros jelzőlámpától a robotokig: az OMRON az innováció 90. évfordulóját ünnepli
2023. június 6. Ebben az évben, az Alapítók Napján az OMRON visszatekintett a technológiai határok feszegetésével töltött 90 évére, majd előretekintett az automatizálási innováció jövője felé, amelyet a fenntarthatóság, a digitalizáció és az ember-gép együttműködés jellemez.Ünnepeljük együtt május 10-ét Május 10. minden évben valószínűleg a legfontosabb nap az OMRON naptárában. Ezen a napon világszerte 30 000 OMRON-alkalmazott ünnepli a vállalat alapítójának, Kazuma Tateishinek az életét és örökségét. Ezt úgy teszik, hogy újra elkötelezik magukat Tateishi elképzelése mellett, miszerint a technológiát egy jobb világ megteremtésére kell használni, és hogy hozzájárulnak egy jobb társadalomhoz – gyakran úgy, hogy önkéntes és jótékonysági projektekben vesznek részt saját közösségükben. Az innováció mérföldkövei Az OMRON innovációja 1933-ban kezdődött a röntgenfotózáshoz kifejlesztett nagy pontosságú időzítővel. Ez jelentette a vállalat első hozzájárulását a társadalmi igények kielégítéséhez. 1960-ban az OMRON bemutatta a világ első érintkezőmentes közelítéskapcsolóját, amely forradalmasította a fejlett tömeggyártási képességeket. Azóta az OMRON továbbra is úttörő technológiákat vezet be, beleértve a világ első teljesen automatikus jelzőlámpáját, az első teljesen automatizált vasútállomási rendszert, a hordható vérnyomásszabályozót, az ultra nagysebességű fuzzy logikai vezérlőt és az automatikus ráksejt-diagnosztikai berendezéseket.
Vásárlás vagy lízing? Tudnivalók egy új kollaboratív robot finanszírozásáról
2023. április 26. Gondolatébresztő a KKV-k számára az automatizálási projektek finanszírozásával kapcsolatbanA szakképzett munkaerő hiánya, valamint a digitalizálási, fenntarthatósági és energiatakarékossági törekvések számos vállalatnál felgyorsítják az automatizálási projekteket. Miután azonosították az automatizálható manuális folyamatokat, a kérdés általában a következő: És mennyibe kerül mindez?Érdemes megfontolni az olyan lehetőségeket, mint a lízing vagy a robotok szolgáltatásként történő üzemeltetése. Az Omron befektetésmegtérülési kalkulátora példa az olyan eszközökre, amelyek kifejezetten a kis- és középvállalkozások (KKV-k) számára nyújtanak jobb áttekintést az automatizálás pénzügyi szempontjairól. Bárki, aki jelenleg egy kobot vagy AMR vásárlását fontolgatja, ezzel az eszközzel felfedheti a befektetés megtérülését.
Mesterséges intelligencia: ne nevezz butának
2023. február 8. Tíz évvel ezelőtt nagyon büszke voltam arra, hogy a gyárunkban mennyire intelligens gépek vannak. Most, az intelligens szó jelenlegi definícióját ismerve már tudom, hogy az akkori gépek valójában nagyon butának számítanak.Miért? Mert bár azt csinálták, amire tervezték őket, de abban a pillanatban, amint valami váratlan vagy szokatlan dologgal találkoztak, elakadtak. A gépkezelőnek tették fel a kérdést, hogy „mi a baj velem?”.A hibaelhárításhoz és a gépek újbóli üzembe helyezéséhez okos emberekre volt szükség. Magasan képzett gépkezelőkre. Tapasztalt szoftver- és hardvermérnökökre. A probléma az, hogy az elmúlt tíz év során az ilyen szakemberből egyre kevesebb maradt. Egyszerűen nincs elég új tehetség, aki ezt a szakterületet választaná, és ellensúlyozná a nyugdíjkorhatárt elérő munkavállalók számát. Amikor a munkavállalók nyugdíjasként elhagyják a szakmát, magukkal viszik a nehezen megszerzett szaktudásukat, amelynek alapját az évek során szerzett tapasztalatok szolgáltatták. A vállalatok minden egyes távozó munkavállalóval veszítenek hatékonyságukból, hisz kevesebb képzett munkavállalójuk marad.
Hogyan gyorsítható fel a kobot integráció.
2023. február 8. A hatékony tervezés és az erős partnerek segítik a KKV-ket az automatizálás akadályainak leküzdésében.A kollaboratív robotok, más néven kobotok nagy népszerűségnek örvendenek, mivel lehetővé teszik az idő- és erőforrás-igényes feladatok automatizálását. A kollaboratív robotok globális piacát jelenleg mintegy 1,2 milliárd dollárra becsülik. A kobotok értékesítése 2021-ben elérte a 32 300 darabot. Az ilyen technológiák szinte aranyat érnek, különösen az olyan időkben, amikor a vállalatok számára egyre nehezebb megfelelő munkatársakat találni és megtartani. Ha már az aranyról beszélünk, egyesekben felmerülhet a kérdés: a kobotok bizonyára rendkívül drágák, igaz? Mikor térül meg egy ilyen befektetés?Az OMRON mint automatizálási szakértő szeretné eloszlatni ezeket az aggodalmakat, különösen a kis- és középvállalkozások esetében: Az intelligens és integrált robotikai megoldások, valamint a kobotok és a mobilrobotok megvalósíthatóak és megfizethetők. Azok számára, akik szeretnék megbecsülni a befektetés megtérülését, az OMRON befektetésmegtérülési kalkulátora gyors és egyszerű áttekintést nyújt.A kobotok és az autonóm mobilrobotok (AMR) egyaránt alkalmasak a KKV-k és a nagyvállalatok számára. Olyan feladatokat látnak el, mint a szállítás, palettázás, gépek be- és kirakodása, összeszerelés, festés vagy hegesztés. Gyorsan és rugalmasan átállíthatók, és nem szakemberek által is programozhatók. Az anyagutánpótlás AMR-ekkel, a gép- és folyamatbetöltés pedig kobotokkal optimalizálható. Az ilyen projektek sikeres megvalósításához és a robotintegráció felgyorsításához azonban szakmai ismeretekre és a témában jártas partnerekre van szükség. És ami még fontosabb, az alkalmazottakat a projekt kezdetétől tájékoztatni kell, hogy együtt lehessenek részesei a változásnak.Íme néhány tipp, amit a vállalatoknak szem előtt kell tartaniuk a kobotok integrálásakor:
Merre tart az intralogisztika jövője? Ötletek a nagyobb hatékonyságért
2022. november 15. Néha annyira a teljes képre összpontosítunk, hogy elfelejtjük a kisebb, mégis rendkívül fontos folyamatokat, amelyek az intelligens termelést jellemzik. Ilyen például az intralogisztika, azaz az anyag- és áruforgalom, amely egy vállalat telephelyén vagy egy gyártócsarnokban zajlik. Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a megkérdezett vállalatok több mint 80 százaléka úgy véli, hogy az intralogisztikában az AI (Mesterséges Intelligencia) és az automatizálás fokozott alkalmazása szükséges az olyan kihívások megoldásához, mint a szakképzett munkaerő hiánya vagy a növekedési tervek.Azoknak az autóipari vállalatoknak, amelyek meg akarnak felelni a piaci és fogyasztói igényeknek, növelni akarják a hatékonyságot és fenntarthatóbbá akarnak válni, új ötletekkel kell előállniuk. Az energiaköltségek, a gázválság és a növekvő infláció még nehezebbé teszik ezt a feladatot. Az innovatív automatizálást, a digitalizációt és az intelligens intralogisztikai megközelítéseket ötvöző intelligens gyárkoncepciók értékes segítséget nyújthatnak. Egyesek ebben az összefüggésben az Ipar 4.0-ról, mások a „jövő gyáráról” beszélnek, megint mások az ipari dolgok internete elnevezést (IIoT) részesítik előnyben. De mindegy, hogy melyik kifejezést választja: A legfontosabb, hogy már most aktívvá váljon, és megbízható partnerekre támaszkodjon. Az intralogisztika jó kiindulópont ha gyors változásokat szeretne elérni. Mert sürgősen cselekedni kell: jelenleg számos vállalatot korlátoz a szakképzett munkaerő hiánya. A modern technológiák, például a mobilrobotok orvosolhatják a helyzetet.
Mesterséges intelligencia: remény, felhajtás és FOMO
2022. szeptember 22. Tíz évvel ezelőtt az MI-alapú projektekkel kapcsolatban hozzánk beérkezett kérdéseket elsősorban a felhajtás és a FOMO-jelenség, azaz a lemaradástól való félelem idézte elő. Amikor feltettem a kérdést, hogy az adott személy miért szeretne komolyabban foglalkozni az MI-vel, a válasz legtöbbször az volt, hogy „mert a főnököm erre kért”, „mert rengeteg adattal dolgozunk” vagy „mert érdekes területnek tűnik”. Egyik sem volt különösebben alapos ok, és semmiképpen nem indokolták azt a jókora befektetést, amelyet az MI-alkalmazások abban az időben igényeltek volna.Manapság ez változik – a felhajtás és a FOMO helyett a remény az, ami ösztönzi az embereket. Az ügyfelek már nem azt kérdezik, hogy tudunk-e segíteni az MI-vel kapcsolatban. Azt kérdezik, tudunk-e segíteni a prediktív karbantartással, a minőség-ellenőrzéssel vagy a folyamatoptimalizálással kapcsolatban. Olyan problémákkal keresnek minket, amelyek megoldásához a segítségünkre van szükségük. Az MI bevezetése önmagában már nem egy ösztönző tényező vagy cél. Az MI ehelyett egy lehetőségekkel teli eszközzé vált.Bármelyik iparágat nézzük is – az élelmiszer- és italipart, a gyógyszerészeti, az elektronikai vagy a gépjárműipart –, a végső cél ugyanaz: kiváló minőségű, hibamentes termékek alacsonyabb költséggel, kevesebb energiafelhasználással és kevesebb munkával történő előállítása. Az MI pedig megoldások egész tárházával szolgálhat ezen célkitűzések eléréséhez.
A csomagolás és az intralogisztika kihívásainak kezelése az e-kereskedelem területén
2022. február 24. A robottal támogatott csomagolás gyors és költséghatékony egyedi megoldásokat tesz lehetővé, hogy kezelni tudják az ellátási lánc ingadozásait.
Öt kihívás a kis mennyiségű, változatos (HMLV) termékek csomagolási és palettázási folyamatainak terén
2021. december 21. Az új termék épp most hagyta el a gyárat, polcrakész csomagolásban, a vevői igényeknek megfelelő, meghatározott keverési arányban. A csomagolást valójában egy másik vállalat végezte. A co-packing egy egyre gyakrabban igénybe vett szolgáltatás a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) piacán, de különösen a magasabb árú termékszegmensekben, mint például a testápolási termékek vagy az édességek esetében, hogy csak néhány példát említsünk. Egy szolgáltatás, amely a fogyasztók nagyobb választék iránti igényének kielégítése érdekében született.
Gyártási csúcsok: Váltás megelőző karbantartásról előrejelző karbantartásra
2021. december 17. A karbantartásnak döntő szerepe van abban, hogy egy vállalkozás sikeresen működhessen, különösen a gyártói szférában, ahol az üzemi berendezések non-stop üzemelése gyakran alapelvárás. Minden jól működő vállalkozás tisztában van vele, hogy a gyártósorok és gyártási rendszerek folyamatosan optimális üzemeléséhez nem elegendő pusztán egy jól képzett karbantartó csapat. Szükség van a gondos tervezésre, egy szigorú ütemtervre, az állandó éberségre, az elhasználódott alkatrészek kicserélésére való hajlandóságra, továbbá reagálási készségre, amennyiben nem várt események lépnek fel. Legalábbis régen így volt.
Kész szigetelések kevesebb mint 10 másodperc alatt: Beépített robotvezérlő gondoskodik a harmonikus irányításról
2021. november 24. A Trelleborg Livorno továbbfejlesztett egy robotcellát a fenntarthatóságra építő szélenergia-piacra készült poliuretán tömítések készre gyártásához. A megoldás alapját az OMRON beépített robotvezérlője képezi, amelynek feladata az összes automatizált komponens, többek között a robotok, a logika, a mozgás, a biztonság és a felhasználói interfész beépítése és szinkronizációja.
Műanyagok a fogyasztási cikkek gyártásában: hét automatizálási tipp a környezetkímélőbb csomagoláshoz
2021. április 29. Higiénia vagy környezetvédelem? Lehetőleg mindkettő! A fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok egyre jobban vizsgálják, hogy milyen alternatívái vannak a műanyag csomagolásnak, és hogyan tudnak környezetbarátabb, hatékonyabb, ugyanakkor továbbra is biztonságos megoldást találni. Az innovatív csomagolósorok, a robottechnológia és a mesterséges intelligencia kínál támogatást mindehhez.
Cobot Dashboard: How to visualize data for OEE improvement the smart way
2021. március 16. The factory of the future is not only based on a well-orchestrated interaction of the most diverse machines, robots, sensors, and AI technologies. Entrepreneurs and decision-makers are also increasingly faced with the challenge of reconciling the vast amounts of data collected by the various production lines and making the best possible use of it to support their decisions. Not only does a comprehensive data strategy need to be developed. There are also technologies required that process and present the data in such a way that issues are immediately identified before major problems occur.
A piros jelzőlámpától a robotokig: az OMRON az innováció 90. évfordulóját ünnepli
2023. június 6. Ebben az évben, az Alapítók Napján az OMRON visszatekintett a technológiai határok feszegetésével töltött 90 évére, majd előretekintett az automatizálási innováció jövője felé, amelyet a fenntarthatóság, a digitalizáció és az ember-gép együttműködés jellemez.Ünnepeljük együtt május 10-ét Május 10. minden évben valószínűleg a legfontosabb nap az OMRON naptárában. Ezen a napon világszerte 30 000 OMRON-alkalmazott ünnepli a vállalat alapítójának, Kazuma Tateishinek az életét és örökségét. Ezt úgy teszik, hogy újra elkötelezik magukat Tateishi elképzelése mellett, miszerint a technológiát egy jobb világ megteremtésére kell használni, és hogy hozzájárulnak egy jobb társadalomhoz – gyakran úgy, hogy önkéntes és jótékonysági projektekben vesznek részt saját közösségükben. Az innováció mérföldkövei Az OMRON innovációja 1933-ban kezdődött a röntgenfotózáshoz kifejlesztett nagy pontosságú időzítővel. Ez jelentette a vállalat első hozzájárulását a társadalmi igények kielégítéséhez. 1960-ban az OMRON bemutatta a világ első érintkezőmentes közelítéskapcsolóját, amely forradalmasította a fejlett tömeggyártási képességeket. Azóta az OMRON továbbra is úttörő technológiákat vezet be, beleértve a világ első teljesen automatikus jelzőlámpáját, az első teljesen automatizált vasútállomási rendszert, a hordható vérnyomásszabályozót, az ultra nagysebességű fuzzy logikai vezérlőt és az automatikus ráksejt-diagnosztikai berendezéseket.
Miért töltenek be kritikus fontosságú szerepet az automatizált ellenőrző rendszerek az elektromos járművek gyártása terén?
2023. március 23. A gépjárműiparban a biztonság minden egyéb aggályt felülmúl, és ez alól az elektromos járművek gyártása sem jelent kivételt. A biztonság ugyanakkor összetettebb folyamatok bevezetésével is járhat, napjaink járműveinek, és különösen az elektromos járműveknek az összetettsége pedig olyan mértékű, hogy a gyártók a továbbiakban már nem támaszkodhatnak a hagyományos mintavételi vagy auditon alapuló ellenőrzési módszerekre.
Az OMRON Europe 5 legfontosabb automatizálási előrejelzése 2023-ra
2023. február 1. Az új év előttünk áll, annak minden lehetőségével együtt, ezért szeretnék kiemelni néhányat a legfontosabb trendek közül, amelyek hatással lesznek az ipari automatizálásra 2023-ban és azon túl. A feldolgozóipar továbbra is számos kihívással fog szembenézni, és ezek leküzdése az üzleti modellek alkalmazkodó képességének és rugalmasságának megteremtésével jár majd. Ugyanakkor a vállalatoknak el kell fogadniuk a feltörekvő technológiákat – érzékelési megoldások, robotika, 5G és mesterséges intelligencia – hogy segítsenek megoldani a társadalmi kihívások miatt felmerülő problémákat.
Út a nettó zéró kibocsátásig: beszéljünk róla!
2023. február 1. Ahhoz, hogy a jövőben elérjük a nettó zéró kibocsátást a gyártás területén, kulcsfontosságú az értéklánc automatizálás által történő átalakítása.2022 júniusában a New Scientist arról számolt be, hogy a világ legnagyobb vállalatainak egyharmada kitűzte céljául a nettó zéró kibocsátás elérését – ami jelentősen nagyobb arány, mint egy évvel korábban.Bár jó hír, hogy egyre nagyobb lelkesedés övezi a témát, a vállalatok nettó zéró kibocsátás elérésére vonatkozó terve a cikk szerint nem elég részletes.Ez valójában nem meglepő. A nettó zéró kibocsátás elérésére vonatkozó stratégia kidolgozása és végrehajtása hatalmas vállalkozás minden vállalat számára, különösen, ha az üvegházhatásúgáz-kibocsátás 80%-a a 3. alkalmazási körbe esik – azaz az értéklánc felsőbb és alsóbb szintjein keletkező kibocsátások körébe. Ez különösen nagy kihívást jelent a napi fogyasztási cikkekkel foglalkozó (FMCG) vállalatok számára, amelyek ellátási láncai és további logisztikai folyamatai hosszúak és összetettek.A legtöbb ilyen vállalkozás tudja, hogy mi a teendő: a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, és körforgás megvalósítása az értékláncban. Erre vonatkozó stratégiájuk is van, amely általában a következőket célozza: az erőforrások és az energia felhasználásának optimalizálása, a nagy kibocsátású termékek és folyamatok lecserélése, valamint a hulladékkeletkezés kiküszöbölése.A legnagyobb kihívás azonban a tervek valóra váltásában rejlik, amiben az automatizálásnak kulcsfontosságú szerepe van.Az adatgyűjtés és -elemzés a nettó zéró kibocsátásra való sikeres átállás kulcsa. Enélkül honnan tudnák a vállalatok, hogy honnan indultak, miben kell fejlődniük, fejlődtek-e, és ha igen, mennyit? A megbízható adatok szolgálnak az elvállalt kötelezettségek teljesítésének, az érdekelt felekkel való hiteles és magabiztos kommunikációnak, valamint az éghajlat-politikai célok megvalósításának alapjául.
„Riders of the storm”: a gazdasági bizonytalanság leküzdése a társadalmi kihívások technológiai lehetőségekké alakításával
2022. december 6. Az egyik kérdés, amit gyakran feltesznek nekem, az az, hogy mint ipari automatizálási vállalkozás, mi a stratégiánk a stabil növekedés fenntartására egy változékony és egyre kiszámíthatatlanabb globális gazdaságban. A válaszom, ahogy azt önök is gondolhatják, nem egy mondatból áll, habár egy fogalomban gyökerezik: SINIC. A SINIC a „Seed-Innovation to Need-Impetus Cyclic Evolution (Az innováció alapjaitól a szükséglet-vezérelt evolúciós körforgásig)” rövidítése, amely egy az OMRON alapítója, Dr. Kazuma Tateisi által 1970-ben kidolgozott elmélet. E filozófia szerint a tudomány, a technológia és a társadalom ciklikus kapcsolatban állnak, kölcsönösen befolyásolják és alakítják egymást. A tudományos áttörések segítik a társadalom fejlődését, a társadalmi igények pedig ösztönzik a technológiai fejlődést. Az OMRON Europe mindig is ezt a filozófiát követte, és az elmúlt évtizedet azzal töltötte, hogy megalapozta az értékteremtő megoldásokat a mai társadalmi és gazdasági kihívásokra.
Digitalizáció az autóiparban: Hét ötlet az intelligens termeléshez
2022. november 2. Ha fejlődni szeretne, és úrrá akar lenni a válságokon, akkor digitálisan felkészültnek kell lennie – ez a kulcsfontosságú autóipari ágazatra is érvényes. A digitális eszközök elkerülhetetlenek az ügyfelek megszólításában és a termelékenységben. A Capgemini tanulmánya szerint a mesterséges intelligencia (AI) és a fenntarthatóság kulcsfontosságú hajtóerők és kiemelt témák. A Gartner szakértői pedig rámutatnak a nyílt forráskódú együttműködési megközelítések, a holisztikus ökoszisztémák és a technológiai együttműködések fontosságára. De mire kell figyelnünk a digitalizáció és az intralogisztika terén a jövő termelésében? Erre a kérdésre két részben szeretnénk választ adni. Először az intelligens gyárban történő digitalizálással kapcsolatos tippeket osztjuk meg. Az OMRON automatizálási szakértőként évek óta támogatja a gyártókat és a beszállítókat a digitalizáció tökéletesítése felé vezető úton.
A jövő üzemanyaga: mire kell odafigyelni az üzemanyagcella-gyártás során?
2022. március 10. Az embereknek a fenntartható mobilitásról elsőként az akkumulátorral működő elektromos autók jutnak eszükbe. Az olyan kiegészítő technológiák, mint az üzemanyagcellák vagy a közvetlen hidrogén elégetésével működő megoldások gyakran háttérbe szorulnak, pedig a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése és a piaci lehetőségek terén sokat nyújthatnak.
Zöld csomagolóipar: hogyan érhető el a fenntartható gyártás
2022. február 9. A csomagolóipar fenntarthatósága az egyik kulcsfontosságú szempont a műanyaghulladék-kérdésben és végső soron az éghajlatváltozás elleni küzdelemben. Az ezzel járó kihívások rugalmas és hatékony automatizálási technológiát igényelnek.
A helyi akkumulátorcella-gyártás sikerének hajtóereje
2021. szeptember 20. A szakértők és a gépjárműgyártók között teljes az egyetértés arra vonatkozóan, hogy az e-mobilitásban van a jövő. Az ágazat fejlődésében központi szerepet játszanak az akkumulátorok, illetve az akkumulátor-gyártás. Ehhez kapcsolódóan érdemes kiemelni, hogy a lítium-ion akkumulátorok globális piaca a jelenlegi 44,2 milliárd dollárról (2020) várhatóan 94,4 milliárd dollárra (2025) fog növekedni. A vállalatok elé egyre komolyabb kihívásokat állít az autóipari ágazat átalakulása, melynek során a belsőégésű motorokat akkumulátorok vagy hidrogénnel működő üzemanyagcellák váltják fel.
Műanyagok a fogyasztási cikkek gyártásában: hét automatizálási tipp a környezetkímélőbb csomagoláshoz
2021. április 29. Higiénia vagy környezetvédelem? Lehetőleg mindkettő! A fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok egyre jobban vizsgálják, hogy milyen alternatívái vannak a műanyag csomagolásnak, és hogyan tudnak környezetbarátabb, hatékonyabb, ugyanakkor továbbra is biztonságos megoldást találni. Az innovatív csomagolósorok, a robottechnológia és a mesterséges intelligencia kínál támogatást mindehhez.
Az európai autóipar fellendítése
2021. január 29. Az európai autóiparnak egyszerre kellett szembenéznie az ázsiai autóipar jelentette komoly versenyhelyzettel és a világjárvány gazdasági kihívásaival. Olyan innovatív, jövőbemutató és egyben időtálló stratégiákat és technológiákat kell kifejleszteniük, amelyek a hatékonyságot és a fenntarthatóságot egyaránt növelik. Tony Seba, a Stanford Egyetem munkatársa úgy véli, hogy 2025-től nem fognak (tiszta) belsőégésű motorral rendelkező új járműveket értékesíteni, a gyártás akkumulátorral vagy hidrogénnel működő üzemanyagcellák felé tolódik majd el. Eközben az ipar csökkenő értékesítési mutatókkal, egyre szigorúbb kibocsátási előírásokkal, új technológiákkal, digitalizálással és változó fogyasztói igényekkel áll szemben. A vállalatoknak ezen kihívásokra gyártósoraik átalakításával kell reagálniuk; agilisabbá kell válniuk; és versenyelőnyt biztosító innovációkat kell bevezetniük.