„Riders of the storm”: a gazdasági bizonytalanság leküzdése a társadalmi kihívások technológiai lehetőségekké alakításával
Közzétéve: 2022. december 6. hely: Industry 4.0
A válaszom, ahogy azt önök is gondolhatják, nem egy mondatból áll, habár egy fogalomban gyökerezik: SINIC.
A SINIC a „Seed-Innovation to Need-Impetus Cyclic Evolution (Az innováció alapjaitól a szükséglet-vezérelt evolúciós körforgásig)” rövidítése, amely egy az OMRON alapítója, Dr. Kazuma Tateisi által 1970-ben kidolgozott elmélet.
E filozófia szerint a tudomány, a technológia és a társadalom ciklikus kapcsolatban állnak, kölcsönösen befolyásolják és alakítják egymást. A tudományos áttörések segítik a társadalom fejlődését, a társadalmi igények pedig ösztönzik a technológiai fejlődést.
Az OMRON Europe mindig is ezt a filozófiát követte, és az elmúlt évtizedet azzal töltötte, hogy megalapozta az értékteremtő megoldásokat a mai társadalmi és gazdasági kihívásokra.
A tervezés legideálisabb menete: stratégia három lépésben
A stratégia első szakasza arra összpontosított, hogy megalapozza a vállalatot, hogy megfeleljen az egyre inkább globalizálódó ügyfélkörünknek és a társadalom egészét érintő kihívásoknak. Megoldásainkat egy globális kínálatba kellett integrálnunk, ahelyett, hogy különböző megoldásokat kínálnánk a különböző régiókban élő ügyfeleinknek. Ezzel egyidejűleg akartuk magunkat bebiztosítani az ellátási lánc folyamatos instabilitása ellen, és csökkenteni akartuk a szénlábnyomunkat azáltal, hogy kevesebb árut szállítunk keresztül a világon.
Rugalmasabbá tettük gyártási folyamatainkat, és kapacitásunkat az alkatrészhiányos ciklusokhoz igazítottuk. Világszerte megdupláztuk a gyártósorainkat, hogy ha az egyik régióban hiány van, akkor egy másikban tudjunk azt helyettesíteni.
A második fázis a portfóliónk felülvizsgálata volt, hogy megállapítsuk, hogy az összhangban van-e céljainkkal és készen áll-e az innovációra. Arra a következtetésre jutottunk, hogy néhány új termékkel kell bővítenünk és néhány szolgáltatást is ki kell fejlesztenünk. Ezt fúziók és felvásárlások, valamint iparági együttműködések formájában valósítottuk meg olyan technológiai szempontból újító területeken, mint a mesterséges intelligencia, az 5G és a robotika. Emellett átszervezéseket hajtottunk végre, hogy növeljük a növekvő piacokon, például az ökomobilitás területén rendelkezésre álló erőforrásokat.
A harmadik fázisban, miután elkészült a portfóliónk, értékteremtő megoldásokat kellett kidolgoznunk. Soha nem kínálunk egyedi termékeket – mindig megoldásokat. Nem az a célunk, hogy például gépvezérlőket vagy biztonsági rendszereket adjunk el, hanem az, hogy összekapcsolt megoldásokat tudjunk biztosítani. Ezt az i-Automation! innovációs megközelítésünkben foglalhatjuk össze – így teremtünk értéket a megoldásainkon keresztül. Minden innovációnkat a három „i” pillér támasztja alá: integráció (a vezérlés fejlődése), intelligencia (intelligencia fejlesztése az IKT segítségével) és interakció (ember-gép együttműködés).
Stratégia a jövőre nézve
Most már készen állunk arra, hogy az elkövetkező években megvalósítsuk ezeket a megoldásokat az ügyfeleink – és a társadalom egésze – előtt álló kihívásokra adott válaszként. Ez az alapja a „Shaping the Future 2030” (SF2030) stratégiánknak és az i-Automation innovációs koncepciónknak.
Előrejelzéseink szerint a következő évtizedben az „optimalizáló” társadalom, amelyben a fogyasztás a fő mozgatórugó, és a mennyiséget többre értékelik, mint a minőséget, egy „autonóm” társadalommá fog átalakulni, amely a minőséget, a fenntarthatóságot, valamint az egyén fejlődését és jólétét helyezi előtérbe.
Ez a társadalmi változás befolyásolja és inspirálja majd az általunk kínált megoldásokat. Az autonóm társadalomra való áttérést olyan társadalmi kihívások kísérik majd, mint az éghajlatváltozás, a népesség elöregedése és a növekvő gazdasági egyenlőtlenség. Ezekhez a társadalmi problémákhoz új, technológiai alapú megoldásokra lesz szükség, és mi éppen erre a területre irányítjuk a figyelmünket. Az SF2030 révén ezeket a kihívásokat úgy fogjuk kezelni, hogy segítünk ügyfeleinknek a szén-dioxid-semlegesség, a digitalizáció és a munkavállalók életminőségének javításában. Segíteni fogjuk ügyfeleinket a termelékenység és az energiahatékonyság maximalizálásában, és olyan harmonikus munkahelyeket hozunk létre, ahol az emberek megvalósíthatják a bennük rejlő lehetőségeket, a vállalkozások pedig javíthatják a működési hatékonyságot.