Az elektromos járművekre való áttérés megkönnyítése: Az autógyártás során leküzdendő három legfontosabb kihívás
Közzétéve: 2023. november 23. hely: Industry 4.0
Elegendő hely biztosítása az új járművek összeszereléséhez
Mivel az elektromos járművek (EV-k) gyártásához új platformokra van szükség, a gyártók az üzemi kapacitás összetett kihívásaival szembesülnek. A plug-in hibrid járművek gyártásánál további új állomásokat szükséges és lehet is hozzáadni a eddigi gyártósorokhoz, mivel ezek bizonyos közös vonásokat mutatnak a belső égésű motorok gyártósoraival.
A teljesen akkumulátoros elektromos járműveket (BEV-battery electric vehicle) gyártó vállalatok számára a meglévő gyártósorok újrafelhasználása nem lehetséges a teljesen eltérő járműszerkezet miatt. A tervezett termelési mennyiségek alapján külön üzemet szükséges létrehozniuk, vagy egy meglévő létesítményen belül kell egy speciális BEV-gyártósort létesíteniük.
A jó hír az, hogy az automatizálás megoldást kínál a helykihasználás optimalizálására, lehetővé téve az autógyártók számára, hogy új létesítmények nélkül maximalizálják a hatékonyságot. Az automatizálási megoldások drámaian javíthatják az alapterület kihasználtságát, mivel lehetővé teszik az alkatrészek olyan helyeken történő tárolását, amelyeket ember nehezen tudna elérni.
A munkaerő jövő kihívásaira való felkészítése
Az új járművek iránti kereslet szintjének megbecsülése
Mivel az elektromos járművek viszonylag újak a piacon, az autóipar nem rendelkezik olyan múltbeli adatokkal, amelyek alapján megbízhatóan meg lehetne becsülni az éves gyártási mennyiséget, amely egy adott elektromos járműmodell iránti fogyasztói kereslet kielégítéséhez szükséges. Ennek eredményeképpen ezek a becslések ebben a szakaszban inkább csak megalapozott találgatások.
Ez azt jelenti, hogy az elektromos járműgyártó vállalatok gyártósorainak nagyon jól testre szabhatónak és rugalmasnak kell lenniük. Előfordulhat, hogy az a típus, ami kis volumenű termelésként indul, arra hirtelen megnő a kereslet, ami aztán nagyon gyorsan tetőzhet is. Az ilyen gyors változások szükségessé tehetik a sorok rövid időn belüli átállítást, a több munkaerőbe való befektetést, a kifejezetten az új járművek gyártására szánt új helyiségek létrehozását, vagy a fentiek mindegyikét.
A rugalmas gyártási megoldásokat úgy tervezték, hogy minimalizálják a járműátállással járó költségeket és állásidőt, kezeljék az innovációt, miközben továbbra is támogatják a régi igényeket, és segítsék a vállalatokat abban, hogy versenyképesek maradjanak a gyorsan változó piacon. Ez az alkalmazkodóképesség lehetővé teszi az autóipari vállalatok számára, hogy megőrizzék versenyképességüket a gyorsan fejlődő piacon. Például a kollaboratív robotok könnyen adaptálhatók a különböző feladatokhoz, segítve a berendezések átalakításának minimalizálását.
Az elektromos járművek gyártását korábban távoli lehetőségnek tekintették, de ma már nem ez a helyzet. Ahogy az iparág legfontosabb szereplői összefognak, hogy megfizethető és hatékony elektromos járműveket fejlesszenek ki, az ipari automatizálás egyik vezetőjeként az OMRON kiemelkedik az élvonalból. A Reuters szerint az elektromos járművek akkumulátorainak piaca 2030-ra várhatóan eléri a 250 milliárd dollárt. Az autógyártóknak most meg kell birkózniuk az emelkedő kereslet kielégítésének kihívásával, miközben ösztönözniük kell az innovációt is. Tanulmányunkból megismerheti, hogyan optimalizálhatja folyamatait, hogy meg tudjon felelni ezen növekvő igényeknek.
További részletekért lépjen velünk kapcsolatba!