Bejelentkezés

Műszaki hiba lépett fel. Az űrlap adatai nem kerültek feldolgozásra. Elnézést kérünk ezért, kérjük próbálja meg később ismét. Részletek:[details]

Download

Regisztrálás

Műszaki hiba lépett fel. Az űrlap adatai nem kerültek feldolgozásra. Elnézést kérünk ezért, kérjük próbálja meg később ismét. Részletek:[details]

Download

Köszönjük, hogy regisztrálta magát az Omronnál

A fiókregisztráció befejezéséhez elküldtünk egy e-mailt a következő címre:

Vissza a weboldalra

kérjen közvetlen hozzáférést

Adja meg az alábbi adatokat, és közvetlen hozzáférést biztosítunk az oldalon levő tartalomhoz

Text error notification

Text error notification

Checkbox error notification

Checkbox error notification

Műszaki hiba lépett fel. Az űrlap adatai nem kerültek feldolgozásra. Elnézést kérünk ezért, kérjük próbálja meg később ismét. Részletek:[details]

Download

Köszönjük érdeklődését!

Most már hozzáférhet a következőkhöz: Az autógyártás terén leküzdendő három legfontosabb kihívás

Küldtünk egy visszaigazoló e-mailt a következő címre:

Tovább erre az oldalra

Kérjük, vagy kérjen közvetlen hozzáférést a dokumentum letöltéséhez

Industry 4.0

Az elektromos járművekre való áttérés megkönnyítése: Az autógyártás során leküzdendő három legfontosabb kihívás

Közzétéve: 2023. november 23. hely: Industry 4.0

Az elektromos járművekre való átállás kihívást jelent az autógyártók számára. A hagyományosan belső égésű motorral működő járműveket gyártó, nagy múltú vállalatok most a járműplatformok teljesen új területére merészkednek. Vizsgáljuk meg az elektromos járműgyártás előtt álló legfontosabb kihívásokat, és fedezzük fel a láthatáron feltűnő legújabb innovatív megoldásokat.

Elegendő hely biztosítása az új járművek összeszereléséhez

Mivel az elektromos járművek (EV-k) gyártásához új platformokra van szükség, a gyártók az üzemi kapacitás összetett kihívásaival szembesülnek. A plug-in hibrid járművek gyártásánál további új állomásokat szükséges és lehet is hozzáadni a eddigi gyártósorokhoz, mivel ezek bizonyos közös vonásokat mutatnak a belső égésű motorok gyártósoraival.

A teljesen akkumulátoros elektromos járműveket (BEV-battery electric vehicle) gyártó vállalatok számára a meglévő gyártósorok újrafelhasználása nem lehetséges a teljesen eltérő járműszerkezet miatt. A tervezett termelési mennyiségek alapján külön üzemet szükséges létrehozniuk, vagy egy meglévő létesítményen belül kell egy speciális BEV-gyártósort létesíteniük.

A jó hír az, hogy az automatizálás megoldást kínál a helykihasználás optimalizálására, lehetővé téve az autógyártók számára, hogy új létesítmények nélkül maximalizálják a hatékonyságot. Az automatizálási megoldások drámaian javíthatják az alapterület kihasználtságát, mivel lehetővé teszik az alkatrészek olyan helyeken történő tárolását, amelyeket ember nehezen tudna elérni.

A munkaerő jövő kihívásaira való felkészítése

Az új járműplatformok bevezetése az elektromos járművek (EV-electric vehicle) korszakában különböző gyártási folyamatokat igényelnek, ami jelentős tőkebefektetést jelent. Sok gyártó folytatja a hagyományos belső égésű motorok gyártását, növelve ezzel a bonyolultságot és a költségeket, de a jelenlegi piaci trendek miatt erre mindenképpen szüksége van.
 
Bár az akkumulátorok gyártásának kiszervezése is lehetséges, a legtöbb nagy autógyártó a méretezhetőség és a minőségellenőrzés érdekében előnyben részesíti a kritikus elemek, például a belső égésű motorok házon belüli gyártását. Mivel egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy az elektromos autók velünk maradnak, a nagy EV-gyártók kevésbé akarnak majd külső beszállítóktól függeni egy ilyen kritikus járműelem esetében.
 
A másik kihívás a kereslet kielégítése. Már az is elég nehéz, hogy elegendő munkaerőt találjanak a gyártó vállalatok, ráadásul mind az új, mind a meglévő dolgozóikat speciális képzésben kell részesíteniük, különösen a nagyfeszültségű elektromos kábelcsatlakozásokkal rendelkező alkalmazások esetében.
Az automatizálás és a rugalmas gyártási megoldások segíthetnek felszabadítani a munkavállalókat a nem hozzáadott értéket képviselő feladatok alól, hogy az átképzésre összpontosíthassanak. Például az autonóm mobil robotok (AMR) átvehetik az alkatrészek polcokról való leemelésének feladatát, így a dolgozóknak nem kell többé időt pazarolniuk arra, hogy hosszú utakat tegyenek meg gyalog az alkatrészek kézzel történő összegyüjtéséhez.

Az új járművek iránti kereslet szintjének megbecsülése

Mivel az elektromos járművek viszonylag újak a piacon, az autóipar nem rendelkezik olyan múltbeli adatokkal, amelyek alapján megbízhatóan meg lehetne becsülni az éves gyártási mennyiséget, amely egy adott elektromos járműmodell iránti fogyasztói kereslet kielégítéséhez szükséges. Ennek eredményeképpen ezek a becslések ebben a szakaszban inkább csak megalapozott találgatások.

Ez azt jelenti, hogy az elektromos járműgyártó vállalatok gyártósorainak nagyon jól testre szabhatónak és rugalmasnak kell lenniük. Előfordulhat, hogy az a típus, ami kis volumenű termelésként indul, arra hirtelen megnő a kereslet, ami aztán nagyon gyorsan tetőzhet is. Az ilyen gyors változások szükségessé tehetik a sorok rövid időn belüli átállítást, a több munkaerőbe való befektetést, a kifejezetten az új járművek gyártására szánt új helyiségek létrehozását, vagy a fentiek mindegyikét.

A rugalmas gyártási megoldásokat úgy tervezték, hogy minimalizálják a járműátállással járó költségeket és állásidőt, kezeljék az innovációt, miközben továbbra is támogatják a régi igényeket, és segítsék a vállalatokat abban, hogy versenyképesek maradjanak a gyorsan változó piacon. Ez az alkalmazkodóképesség lehetővé teszi az autóipari vállalatok számára, hogy megőrizzék versenyképességüket a gyorsan fejlődő piacon. Például a kollaboratív robotok könnyen adaptálhatók a különböző feladatokhoz, segítve a berendezések átalakításának minimalizálását.

Az elektromos járművek gyártását korábban távoli lehetőségnek tekintették, de ma már nem ez a helyzet. Ahogy az iparág legfontosabb szereplői összefognak, hogy megfizethető és hatékony elektromos járműveket fejlesszenek ki, az ipari automatizálás egyik vezetőjeként az OMRON kiemelkedik az élvonalból. A Reuters szerint az elektromos járművek akkumulátorainak piaca 2030-ra várhatóan eléri a 250 milliárd dollárt. Az autógyártóknak most meg kell birkózniuk az emelkedő kereslet kielégítésének kihívásával, miközben ösztönözniük kell az innovációt is. Tanulmányunkból megismerheti, hogyan optimalizálhatja folyamatait, hogy meg tudjon felelni ezen növekvő igényeknek.

További részletekért lépjen velünk kapcsolatba!

Vegye fel a kapcsolatot az Omron szakembereivel

Van bármilyen kérdése vagy szeretne személyes tanácsadást kapni? Forduljon szakembereink egyikéhez.
  • Omron Europe

    Omron Europe