Közzétéve: 2021. január 29. hely: Sustainable Manufacturing
Az európai autóiparnak egyszerre kellett szembenéznie az ázsiai autóipar jelentette komoly versenyhelyzettel és a világjárvány gazdasági kihívásaival. Olyan innovatív, jövőbemutató és egyben időtálló stratégiákat és technológiákat kell kifejleszteniük, amelyek a hatékonyságot és a fenntarthatóságot egyaránt növelik. Tony Seba, a Stanford Egyetem munkatársa úgy véli, hogy 2025-től nem fognak (tiszta) belsőégésű motorral rendelkező új járműveket értékesíteni, a gyártás akkumulátorral vagy hidrogénnel működő üzemanyagcellák felé tolódik majd el. Eközben az ipar csökkenő értékesítési mutatókkal, egyre szigorúbb kibocsátási előírásokkal, új technológiákkal, digitalizálással és változó fogyasztói igényekkel áll szemben. A vállalatoknak ezen kihívásokra gyártósoraik átalakításával kell reagálniuk; agilisabbá kell válniuk; és versenyelőnyt biztosító innovációkat kell bevezetniük.
Előnyszerzés villamosítás révén
A fenntarthatósági harc egyik legfontosabb megoldása a villamosítás. Ugyanakkor a változó fogyasztói és piaci igényeket is figyelmenbe kell venni. A járműveket gyorsabban, rugalmasabban és költséghatékonyabban kell előállítani. A kibocsátásokra vonatkozó új előírások mellett a forgalommal kapcsolatos adatok gyűjtésével, továbbításával és felhasználásával kapcsolatos, valamint az életciklus végéről szóló irányelveknek is meg kell felelniük. Az intelligens gyári megoldásokon alapuló stratégiák lehetővé teszik az európai autóipari szereplők számára, hogy a termelési folyamatok egyszerűsítésével, az ellátási láncok ésszerűsítésével, továbbá – ezekkel párhuzamosan – az új hajtástechnológiák felé történő elmozdulással versenyelőnyre tegyenek szert.
A Chemnitz Automotive Institute (CATI) és az AMZ felmérése azt jósolja, hogy 2025-re az európai üzemekből származó minden negyedik autó elektromos meghajtású lesz. Az európai gazdaság jelenleg túlságosan függ az importált e-mobilitási technológiáktól, például az akkumulátorcelláktól. Az iparágnak ezért bővítenie kell gyártási helyszíneit és ösztönöznie kell az innovációt.
A fő konkurenciát az ázsiai gyártók jelentik, amelyek költséghatékony ipari bázisa és tömegtermelési stratégiái jelentős előnyt jelentenek. Jelenleg számos e-mobilitási termék globális gyártását uralják. A tanulmányok például kimutatták, hogy a világ legtöbb akkumulátorcellája Ázsiában készül. Az európai e-mobilitási iparnak új technológiákat kell bevezetnie, amelyek lehetővé teszik a kiváló minőségű e-mobilitási termékek költséghatékony előállítását.
Mesterséges intelligencia, üzemanyagcella és akkumulátorgyártás
Európának mostanáig nem igazán sikerült üzleti alapokra helyezni az akkumulátorcella-gyártást. Egyre több az akkumulátorcella-gyár, ám ezek kevés hozzáadott értéket képviselnek az európai gazdaság számára. Az autóiparnak a tiszta akkumulátoros járművek alternatívájaként talán az üzemanyagcellák fejlesztésére kellene összpontosítania. Hiányzik azonban az üzemanyagcella-technológia tömegpiaci előállításához szükséges infrastruktúra. Olyan politikai keretmegállapodásokra van szükség, amelyek a megfelelő adózás bevezetése mellett a hidrogén árát is alacsonyan tartják. Az EU-nak proaktívnak kell lennie és technológiát, keretmegállapodásokat, valamint gyártási feltételeket kell biztosítania a különböző hajtástechnológiák új keveréke számára.
A mesterséges intelligencia (AI) a rendkívül összetett gyártósorok hatékonyságának növelésével áttörést érhet el ezen a területen. A mesterséges intelligencián alapuló technológiával gyűjtött adatok új szempontokat adhatnak a folyamatok optimalizálásához. A karbantartás-előrejelzés például azonosíthatja a kopási mintákat és rendellenességeket, amelyek kimutatásával ellensúlyozható a gépek meghibásodása, leállása és hibája. A mesterséges intelligencia és az érzékelőtechnológia segít az európai gyártóknak az egyenlő versenyfeltételek megteremtésében, jelentősen csökkentve az ázsiai versenytársak költségelőnyét. Ezzel együtt az AI segíthet piaci részesedést szerezni az ún. „Kék óceán” szegmensekben.
A központi adatkezelés szintén elengedhetetlen, beleértve a teljesítménymutatókat és az átfogó berendezéshatékonysággal kapcsolatos adatokat, az érzékelőktől származó adatok megjelenítését, valamint a folyamatadatok virtuális tárolását. A folyamatok minőségének és agilitásának növelésével a mesterséges intelligencia lehetőséget teremthet az ügyfélspecifikus, összetett, kiváló minőségű e-mobilitási termékek előállítására. Az autóiparnak merészebbé és innovatívabbá kell válnia ezen új technológiák alkalmazásában.
Az intelligens gyár
Az intelligens gyár jövőorientált, rugalmas megközelítéseket foglal magában, amelyek összeegyeztetik a termelést olyan elemekkel, mint a folyamatos digitális ellátás és az értéknövelt láncolatok; agilisabb folyamatok; valamint a termelés, a minőség, a vásárlói igények és az élettartam nyomon követhetősége közötti szoros kapcsolat. Ezen eszközök segítségével a gyártók növelhetik a jövedelmezőséget és kitűnhetnek a versenytársak közül. A digitalizálás, a nyomon követés, az értékláncban való részvétel, a jobb hálózatépítés, a karbantartás-előrejelzés, a minőség-előrejelzés, az integrált gyártástervezés és a folyamatmegjelenítés mind szerepet fognak játszani a jövő intelligens gyárában. Az OMRON megoldását a vállalat innovative-Automation! modellje jelenti.
Tehát hogyan kellene az autóipari vállalatoknak termelésüket innovatívabbá és versenyképesebbé tenni? Az „Edge” számítástechnika számos lehetőséget kínál: a gépek hatékonyabban összekapcsolhatók, az adatok pedig a nagy teljesítményű érzékelőtechnológia révén összegyűjthetők, strukturálhatók és elemezhetők a gép szintjén („az Edge”). Mindezt kiegészítik a távoli szolgáltatások, további érzékelőtechnológiák integrálása, a gépi azonosítás, a kiberbiztonság, valamint az adat- és kommunikációs protokollok használata és átalakítása.
De ez még nem minden. A mechatronika és az informatikai megoldások növekvő mértékben egyesülnek, támogatva a hatékonyabb és rugalmasabb gyártási folyamatokat. Kézzelfogható példák erre az intelligens új ipari robotok, valamint a mobil és kollaboratív robotok (cobotok). A modern gyártási folyamatok alkotóelemei pedig már a felhőben is tárolhatók. A vállalatok a vezérlésen alapuló szoftvermodulok vagy a felhőalapú funkciók révén kihasználhatják a gépek, üzemek és alkatrészek központi és átlátható felügyeletéből származó előnyöket.
Az intelligens gyárak másik összetevője a kiterjesztett valóság (AR). A megoldás hatékony, számítógéppel létrehozott információkat biztosít a vállalatok számára. A termelési folyamatok rugalmas, autonóm irányítása és optimalizálása sok helyen még csak most kezdődik. Azok a gyártók azonban, akik elkezdik feltárni a lehetőségeket, vezető szerephez juthatnak a globális versenytársakkal szemben.
Az OMRON által nyújtott támogatás az autóipar szereplői számára
Az OMRON a legkorszerűbb, mesterséges intelligencián alapuló technológiákat integrálja az e-mobilitás gyártási és előállítási rendszereibe a stabilitás és a rugalmasság javítása érdekében. Olyan megalapozott technológiákat és átalakító megoldásokat kínálunk, amelyek megfelelnek az európai e-mobilitás gyártók sajátos igényeinek, ideértve a mesterséges intelligencia által vezérelt, minőség-előrejelző és reagálási lehetőségeket. Ezen lehetőségek segítenek a gépkezelőknek a kritikus paraméterek változásainak valós időben történő észlelésében és a változásokra történő reagálásban, még mielőtt azok káros hatással lennének a termék minőségére. Az AI emellett olyan értékes betekintéseket nyújt, amelyek beépíthetők az új terméktervekbe és az optimalizált gyártási stratégiákba. Tudjon meg többet az autóipar számára kínált megoldásainkról.
A cikk megosztása
X
Facebook
Linkedin
Link másolása
Vegye fel a kapcsolatot az Omron szakembereivel
Van bármilyen kérdése vagy szeretne személyes tanácsadást kapni? Forduljon szakembereink egyikéhez.