Hogyan segíthetnek az adatok a költségek csökkentésében az autóiparban? Az OMRON Automotive Electronics Italy (AEI) korszerűsítette a teljesítményrelék és a G8HN relék gyártósorát az autóipari piac számára. Az OMRON i-BELT adatszolgáltatásokkal foglalkozó csapata által vezetett projekt segítségével az OMRON AEI 100%-os minőségi csúcsot ért el az összeszerelt alkatrészekre vonatkozóan, a hulladékokkal kapcsolatos költségek és a további ellenőrzések számának csökkentése, valamint a befektetés mindössze egy éves megtérülése mellett.
Az autóiparban a magas minőségi követelmények megkövetelik, hogy az alkatrészek gyártása során a megfelelő technológiák kiválasztásához fokozott figyelmet fordítsanak a hatékonyságra és a folyamatok megismételhetőségére. Ezért döntött úgy az OMRON Automotive Electronics Italy (AEI) vállalat, amely évente mintegy 30 millió alkatrészt gyárt a globális gépjárműpiac számára, hogy az adatelemzés segítségével felülvizsgálja gyártási stratégiáit, így intelligens, valós idejű megoldást kínál a kritikus, folyamatalapú hibákra.
A stratégiai átalakítás első lépése a teljesítményrelék és a G8HN relék gyártósorának korszerűsítése volt az i-BELT adatszolgáltatások, vagyis a gépek adatgyűjtésével és -feldolgozásával foglalkozó, az OMRON ipari automatizálási üzletág (IAB) részlege által nyújtott technológiai szolgáltatás segítségével.
Mindent összevetve
Az OMRON AEI részéről a relék gyártósorának korszerűsítéséről szóló döntés elsődleges célja az volt, hogy feltárja azokat a kevésbé hatékony megoldásokat, amelyek sorozatos hibákat eredményezhetnek, és ezáltal pénzügyi veszteségeket okozhatnak, valamint növelhetik a kockázatát annak, hogy az ügyfélhez hibás alkatrészek kerülnek. Az OMRON AEI az OMRON IAB i-BELT adatszolgáltatásainak (tcm:395-109131) segítségével egy új minőségellenőrzési modellt fejlesztett ki, amely már nem a gépkezelők szubjektív beavatkozásán alapul. A modell ehelyett intelligens rendszerek által vezérelt valós idejű elemzésen alapszik, amellyel kiküszöbölhető minden emberi hiba, és megelőzhető, hogy az ügyfélhez hibás alkatrész kerüljön.
További információk az OMRON i-BELT adatszolgáltatásokról (tcm:395-109131)