Normagrup: nagyobb rugalmasság, gyorsaság és nyomon követhetőség mobilrobotokkal
Közzétéve: 2021. január 6. hely: Flexible Manufacturing
A fejlett világítástechnológiákra specializálódott Normagrup az anyagszállítás automatizálását szerette volna elérni három előállítási terület, az összeállítási terület és egy automatizált raktár között. Ez a gyár személyzetével is közös, szűk helyeken való áthaladást igényelt.
A Normagrup 1971-ben alakult, ekkor fő terméke egy saját fejlesztésű vészvilágítás volt. A gyártáshoz mindössze egy faformára és egy házi készítésű sütőre volt szükség. A spanyol vállalat ma már világelső a belső világítási technológiák gyártása terén. A vállalat eredeti szemlélete és a kiváló minőségű, technológiai termékek létrehozására irányuló célja változatlan marad. A csapat ma llanerai (Asztúria, Spanyolország) létesítményeiben tervezi, gyártja és teszteli a fényforrásokat.
Ez a csapat felelős továbbá az egyes elemek gyártási folyamatainak megtervezéséért és elindításáért, ami nagy önállóságot és szabadságot biztosít az új technológiák bevezetéséhez és a hatékonyság évről évre történő javításához.
Az autonóm mobilrobotok (AMR-ek) szükségessége
Amikor a Normagrup úgy döntött, hogy automatizálja az anyagok szállítását, kis méretű, autonóm mobilrobotokat választott, automatikus be- és kirakodó állomásokkal. Az AMR-ek emellett mindennel rendelkeznek ahhoz, hogy MQTT-protokollon kommunikálhassak a raktárkezelő rendszerrel (WMS). A Normagrup az Inser Robóticát bízta meg az alkalmazottakkal közös, szűk helyeken közlekedő intelligens autonóm járművek integrálásával.
„Ez túl nagy kihívás volt a szokásos irányított automatikus járműveknek (AGV), melyek valamilyen mértékben irányított környezetben mozognak, fix útvonalakon” – mondta el Mikel Jaureguizar, a Normagrup vezérigazgatója.
Az Inser Robótica részletes elemzést készített a három termelési terület, az üzemanyag-továbbító gép és az automatikus raktár közötti útvonalakról. A vállalat arra a következtetésre jutott, hogy az ipari automatizálási szakértő OMRON négy LD-90 AMR-je az összes kritériumnak megfelel.
„Ezek a járművek olyan navigációs technológiával rendelkeznek, amellyel változó környezetben is mozoghatnak – ilyen az itt javasolt környezet is. Képesek az útvonalak önálló kezelésére, elkerülik az akadályokat, és alternatív útvonalakat keresnek váratlan események esetén, például ha valaki az útjukat keresztezi” – teszi hozzá Xabier Madina, az Inser Robótica mobilrobotikai üzletágának kereskedelmi vezetője.
A robotok teherbírása bőven elegendő lenne, akár 90 kg-os terhet is képesek szállítani. A Normagrup terhei mindig sosem érik el a 20 kg-ot, így 70 kg marad a szállítószerkezethez, a motorhoz, a szenzorokhoz és a vezeték nélküli kommunikációs antennákhoz.
A megfelelő AMR-ek kiválasztását követően a feladat az összes szükséges tartozék megtervezése volt a járműveken lévő dobozok összegyűjtéséhez és leszállításához. Az Inser Robótica szállítószalagok terén szerzett tapasztalati nagyban megkönnyítették a robotokhoz tartozó szállítószalagok kiépítését. A vállalat összekötő elemeket készített a Normagrup által használt szállítórendszerekhez.
Intelligens rendszer
Végül a flottát „aggyal” is fel kellett szerelni. Ezt a feladatot az OMRON Enterprise Manager könnyítette meg, és külön alkalmazás készült a Normagrup WMS-ével való kommunikációhoz. Az üzenetküldő szolgáltatás MQTT lett, mert rendkívül rugalmas és robusztus a gépek közötti kommunikáció terén. Mindegyik jármű Wi-Fi-n kommunikál az Enterprise Managerrel, a WMS-sel és a gyártási ERP rendszerrel.
„Ilyen kis járművek bevezetése is nagy változást jelent, amely bizonyos fokú bizonytalansággal jár. Az Inser Robótica csapata azonban minden felmerülő kihívást leleményesen és szakértelemmel oldott meg” – számolt be Mikel Jaureguizar.
Jon Ander de Léniz, az Inser Robótica projektmenedzsere is kifejtette: „Sokat segített, hogy az ügyfél magas szintű műszaki ismeretekkel rendelkezett, és könnyen alkalmazkodott az új technológiákhoz”.
Az új robotok nagyobb rugalmasságot, gyorsaságot és követhetőséget biztosítanak a szerelősorokra kerülő elemekhez.
„A Normagrup nem csupán rugalmas rendszert keresett az anyagok üzemben történő mozgásához, hanem integrált berendezéseket is a be- és kirakodáshoz. Emiatt minden be- és kirakodó elem önállóan integrálódik, a többi berendezéstől független, saját beépített vezérléssel. Így ha holnap az egyik szállítószalagot egy másik pozícióba kívánják állítani, csak le kell választaniuk, el kell helyezniük az új pozícióban, majd rögzíteniük kell az AMR új végállását” – foglalta össze Jon Ander de Léniz.
További részletekért lépjen velünk kapcsolatba
A cikk megosztása
X
Facebook
Linkedin
Link másolása
Vegye fel a kapcsolatot az Omron szakembereivel
Van bármilyen kérdése vagy szeretne személyes tanácsadást kapni? Forduljon szakembereink egyikéhez.